• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا نویسنده موضوع: سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟  (دفعات بازدید: 12175 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین آیلان

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۱:۰۱ »
با سلام
سیم کارت اعتباری جزو دارایی نامشهود است؟آیا مستهلک می شود؟
با احترام

Linkback: https://irmeta.com/meta/b277/t9779/
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالی

آفلاین آیلان

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #1 : ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵:۳۶ »
با سلام خدمت دوستان از تشریک مساعی همه متشکرم
خودم یک جواب می دم اگر ممکنه در مورد صحتش بفرمایید
در مورد اعتباری به هزینه ببریم و در مورد دائمی ،دارایی نامشهود و طبق استاندارد شماره 17  دارایی نامشهود با عمر مفید نامعین مستهلک نمی شود
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین A.Ehsani

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #2 : ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰:۳۴ »
سلام

در مورد اینکه میفرمائید مستهلک نمیشود بر چه اساسی؟ مثلا" سیم کارتهائی که قبلا" گاها" یک میلیون تومان خریداری شده ولی حالا 300 هزارتومان ارزش دارد.

آفلاین آیلان

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #3 : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰:۱۴ »
با سلام
من فکر می کنم سیم کارت استهلاک پذیر نیست و تنها اگر افت قیمت در بازار داشته باشد  باید زیان کاهش ارزش را شناسائی کنیم!!!!درسته؟
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین A.Ehsani

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #4 : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۰:۴۲ »
سلام

یکی از موارد استهلاک افت قیمت دارائی بلند مدت است.هزینه کاهش ارزش دارائیها مربوط به دارائی جاری است.

آفلاین آیلان

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #5 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۴:۱۱ »
با سلام استاد
در این باره توضیح می فرمایید؟
استاندارد شماره 17دارائیهای نامشهود :
حسابداري دارايي نامشهود مبتني بر عمر مفيد آن است. دارايي نامشهود با عمر مفيد معين مستهلک مي‌گردد ( بند 74 الي 82 ) ولي دارايي نامشهود با عمر مفيد نامعين مستهلک نمي‌گردد.

استهلاك‌ : تخصيص‌ سيستماتيك‌ مبلغ‌ استهلاك‌ پذير يك‌ دارايي‌ طي‌ عمر مفيد آن‌.
روشهاي‌ متفاوتي‌ را مي‌توان‌ جهت‌ تخصيص‌ سيستماتيك‌ مبلغ‌ استهلاك‌پذير يك‌ دارايي‌ طي‌ عمر مفيد آن‌ بكار گرفت‌.
مبلغ‌ استهلاك‌پذير يك‌ دارايي‌ نامشهود با عمر مفيد معين پس از كسر ارزش‌ باقيمانده آن‌ تعيين‌ مي‌شود.
دوره‌ و روش‌ استهلاك‌ يک دارايي نامشهود با عمر مفيد معين بايد حداقل در پايان هر سال مالي بازنگري شود.
دارايي نامشهود با عمر مفيد نامعين نبايد مستهلک شود.
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین pooneh

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #6 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱:۳۴ »
سلام

در مورد اینکه میفرمائید مستهلک نمیشود بر چه اساسی؟ مثلا" سیم کارتهائی که قبلا" گاها" یک میلیون تومان خریداری شده ولی حالا 300 هزارتومان ارزش دارد.
با سلام ودرود
من فکر میکنم سیم کارت رو باید جزو امتیازات در نظر گرفت و امتیازات هم که دارایی نامشهوده و فقط یه اعتبار یا امتیازیه که نقل و انتقال میشه ارزشش پایین  می آد ولی صفر نمیشه حداقل تا الان اینطور بوده که صفرنشده مگر اینکه بعدا" امتیازات رو بخواهند مجانی در اختیار ملت بذارند  .
با تقدیم احترام
خدایا ! تو آنی که من می خواهم پس مرا آنی بساز که تو میخواهی.

آفلاین amirmohamad

  • کاربر فعال
  • ***
  • تعداد ارسال: 216
  • متا امتیاز 1677 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به amirmohamad
  • رای برای مدیریت : 3
  • به زندگی لبخندبزن
  • تخصص: حسابداری وحسابرسی
  • سمت: مدیر شرکت خدمات مالی
  • سپاس شده از ایشان: 1
  • سپاس کرده از دیگران: 0
xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #7 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱:۱۷ »
با سلام ودرود
من فکر میکنم سیم کارت رو باید جزو امتیازات در نظر گرفت و امتیازات هم که دارایی نامشهوده و فقط یه اعتبار یا امتیازیه که نقل و انتقال میشه ارزشش پایین  می آد ولی صفر نمیشه حداقل تا الان اینطور بوده که صفرنشده مگر اینکه بعدا" امتیازات رو بخواهند مجانی در اختیار ملت بذارند  .
با تقدیم احترام

باسلام
موافقم اما
(مگر اینکه بعدا" امتیازات رو بخواهند مجانی در اختیار ملت بذارند  .)این جمله رواز کجا آوردیدبیشتر شبیه رویاست

آفلاین pooneh

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #8 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹:۳۸ »
باسلام
موافقم اما
(مگر اینکه بعدا" امتیازات رو بخواهند مجانی در اختیار ملت بذارند  .)این جمله رواز کجا آوردیدبیشتر شبیه رویاست
با سلام ودرود
گفتم شاید یه روزی فقط ایران اینطوری بشه بقول قمیشی عزیزکه میخونه  تصورکن اگر چه تصور کردنش سخته ... خدا رو چه دیدید  دنیا به امیده
با تقدیم احترام   
خدایا ! تو آنی که من می خواهم پس مرا آنی بساز که تو میخواهی.

آفلاین rayaneh

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #9 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷:۵۵ »
با سلام استاد
در این باره توضیح می فرمایید؟
استاندارد شماره 17دارائیهای نامشهود :
حسابداري دارايي نامشهود مبتني بر عمر مفيد آن است. دارايي نامشهود با عمر مفيد معين مستهلک مي‌گردد ( بند 74 الي 82 ) ولي دارايي نامشهود با عمر مفيد نامعين مستهلک نمي‌گردد.

استهلاك‌ : تخصيص‌ سيستماتيك‌ مبلغ‌ استهلاك‌ پذير يك‌ دارايي‌ طي‌ عمر مفيد آن‌.
روشهاي‌ متفاوتي‌ را مي‌توان‌ جهت‌ تخصيص‌ سيستماتيك‌ مبلغ‌ استهلاك‌پذير يك‌ دارايي‌ طي‌ عمر مفيد آن‌ بكار گرفت‌.
مبلغ‌ استهلاك‌پذير يك‌ دارايي‌ نامشهود با عمر مفيد معين پس از كسر ارزش‌ باقيمانده آن‌ تعيين‌ مي‌شود.
دوره‌ و روش‌ استهلاك‌ يک دارايي نامشهود با عمر مفيد معين بايد حداقل در پايان هر سال مالي بازنگري شود.
دارايي نامشهود با عمر مفيد نامعين نبايد مستهلک شود.
سلام
با اجازه دوستان بزرگوارم
بنده هم در اینجا با خانم ایلان همفکر هستم و معتقدم که سیم کارت دائمی استهلاک پذیر نیست چون عمر مفید ان مشخص نیست و نیازی به استهلاک ندارد اما در خصوص فرمایش جناب احسانی باید عرض کنم که تجدید ارزیابی  داراییها که هر چند سال یکبار  باید انجام شود این مشکل را حل میکتد اما از انجا که شرکتها زیر بار مالیات تجدید ارزیابی نرفته اند مگر مجبور به تجدید ارزیابی شوند در شرایط خاص اینکار را انجام می دهند جناب احسانی عزیز و بزرگوار همانطور که مستحضرید این موضوع در بند ب 78 قانون بودجه سال 90 به تصویب هیات وزیران رسید که شرکتها  و موسساتی که دارایی های خود را از سال 89 الی 89 تجدید ارزیابی نکرده اند اگر تجدید ارزیابی کنند از مالیات نعاف هستند اما چند شرط مهم و اساسی برای تجدید ارزیابی گذاشتند که اول اینکه تمام دارایی های یک موسسه تجدید ارزیابی شود و دوم اینکه دارایی های ثابت مشهود و نامشهود توسط کارشناسان رسمی دادگستری و متخصص در زمینه تجدید ارزیابی انجام شود برای اینکه شرایط کامل ایین نامه که متاسفانه با وجود ابلاغ به سازمان امور مالیاتی هنوز ان سازمان ان را اجرایی نکرده است مراجعه کنید به دنیای اقتصاد چهارشنبه 21 دی ماه 90
با احترام

آفلاین A.Ehsani

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #10 : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳:۲۸ »
سلام

با تشکر از جناب رایانه عزیز. بنده نیز موافق با استهلاک گرفتن سیم کارت نیستم نمیدانم چرا خانم آیلان چنین برداشتی کردند که بنده گفتم باید استهلاک بگیریم. در این راستا باید عرض کنم یک سیم کارت شامل دو بخش قیمت است بخش اول سپرده نزد مخابرات و مازاد آن که ما پرداخت میکنم . مثلا" سیم کارتهای دائمی قبل فرضا" 440هزارتومان ودیعه و فرض کنید یک میلیون که خریدیم مازاد آن بهای روز سیم کارت است. بخش ودیعه باید در سپرده های و ودایع نگهداری شود و مازاد آن شاید سایر دارائیها درست تر باشد نمیدانم. این چیزها چون در ایران اتفاق می افتد و استانداردها ترجمه روشهای خارج مرز است نمیتوان چیزی براش پیدا کرد ولی در رابطه با مبحث ارزش سیم کارت اگر فرضا" ما شرکت حمل و نقل هستیم با 2000 راننده و برای هر یک از آنان قبلا" یک سیم کارت یک میلیون خریداری کردیم اینجا بر اساس اهمیت لازم است تجدید ارزیابی انجام شود ولی اگر تعدادی محدود کارمند هستند خوب بدلیل بی اهمیتی یا کم اهمیتی اصلا" نیازی به توجه هم ندارد.

آفلاین زیداله محمدی

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #11 : ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۴:۵۲ »
سلام

یکی از موارد استهلاک افت قیمت دارائی بلند مدت است.هزینه کاهش ارزش دارائیها مربوط به دارائی جاری است.

با سلام
جناب احسانی عزیز جسارتا باید عرض کنم که اینگونه که شما می فرمایید نیست ! و کاهش ارزش دارایی ها مربوط به دارایی های جاری نمی باشد و در مورد دارایی های بلند مدت هم مصداق دارد

در این مورد می توانید به بند زیر از استاندارد شماره 11 مراجعه نمایید

59 .   مبلغ‌ دفتري‌ يك‌ قلم‌ يا گروهي‌ از اقلام‌ يكسان‌ داراييهاي‌ ثابت‌ مشهود بايد به‌طور ادواري‌ بررسي‌ شود. هرگاه‌ كاهشي‌ دائمي‌ در ارزش‌ يك‌ دارايي‌ يا گروهي‌ از اقلام‌ يكسان‌ دارايي‌ مشاهده‌ شود و بازيافت‌ بخشي از‌ مبلغ‌ دفتري‌ آن‌ غيرممكن‌ به‌نظر رسد، مبلغ‌ كاهش‌ بايد به عنوان‌ هزينه‌ دوره‌ شناسايي‌ و مبلغ‌ دفتري‌ دارايي‌ از طريق‌ ايجاد يک حساب کاهنده،‌ به‌مبلغ‌ بازيافتني‌ برآوردي‌ كاهش‌ داده‌ شود، مگر آنكه‌ كاهش‌ مزبور عكس‌ يك‌ افزايش‌ قبلي‌ ناشي از تجديد ارزيابي‌ باشد كه‌ در اين‌صورت‌ اين‌ كاهش‌ بايد براساس‌ بند 40 به‌ حساب‌ مازاد تجديد ارزيابي‌ منظور و در صورت‌ سود و زيان‌ جامع‌ نيز منعكس‌ شود.

همچنین بندی مشابه در مورد سرمایه گذاری های بلند مدت هم مصداق خواهد داشت

شاد شاد شاد باشید



آفلاین A.Ehsani

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #12 : ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴:۱۶ »
سلام

جناب محمدی منظور بنده این نبود و قطعا" هر عقل سلیمی میفهمد که دارائی کاهش یاافزایش قیمت خواهد داشت .منظور بنده اون روالی بود که در مبحث موجودیها تحت عنوان ذخیره کاهش ارزش همه ساله در پایان سال انجام میشود بود.آیا در مورد دارائی ثابت هم این چنین عمل میشود؟ مسلما" دارائی ثابت روال خاص خود را دارد و ارزیابی آن به این راحتی نیست چونکه دارائی ثابت در حال فعالیت است و بخشی ازآن مستهلک شده و خود دارائی هم قدیمی شده است.

آفلاین زیداله محمدی

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #13 : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵:۴۹ »
سلام

جناب محمدی منظور بنده این نبود و قطعا" هر عقل سلیمی میفهمد که دارائی کاهش یاافزایش قیمت خواهد داشت .منظور بنده اون روالی بود که در مبحث موجودیها تحت عنوان ذخیره کاهش ارزش همه ساله در پایان سال انجام میشود بود.آیا در مورد دارائی ثابت هم این چنین عمل میشود؟

سلام آقای احسانی بزرگوار
بله مسملما چنین عملی انجام می شود و این بستگی به روش مورد استفاده شما خواهد داشت
اجازه بدین نگاهی بندازیم به بندهایی از استاندارد حسابداری شماره 11

27 .   واحد تجاري بايد يکي از دو روش ” بهاي تمام شده“ يا ” تجديد ارزيابي“ را به عنوان رويه حسابداري خود انتخاب کند و آن را در مورد تمام اقلام يک طبقه داراييهاي ثابت مشهود به کار گيرد.

می بینید واسه حسابداری دارایی های ثبت دو تا روش مشخص شده است به کلمه یا توجه شود ! یعنی یا این یا آن ! پس این دو دو مبحث جدا از هم می باشد

حال این روش بهای تمام شده یعنی چی و چه ربطی به کاهش ارش و ذخیره کاهش ارزش داره ؟ خوب بند زیر جواب رو ارائه نموده است

روش بهاي تمام شده
28 .   دارايي ثابت مشهود پس از شناخت بايد به مبلغ دفتري يعني بهاي تمام شده پس از کسر هرگونه استهلاک انباشته و کاهش ارزش انباشته، منعکس شود.

شاد شاد شاد باشید



آفلاین زیداله محمدی

xx - سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟ - متا
پاسخ : سیم کارت کدام نوع دارایی می باشد؟
« پاسخ #14 : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹:۰۶ »
ببخشید یادم رفت اضافه کنم که طبق گفته های فوق

قطعا روالی شبیه به مبحث موجودی ها در مورد دارایی های ثابت نیز وجود داره و لازم الجرا هم می باشد


شاد شاد شاد باشید

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالی


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
این فایل اکسل جهت استفاده بعنوان کارت معین می باشد

نویسنده کـوکـبـی

2 پاسخ ها
2178 مشاهده
آخرين ارسال ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱:۴۹
توسط FARSHID
xx
معرفی شخصی بعنوان مدیر مالی بر اساس کدام ماده قانونی می باشد ؟

نویسنده Ahangarany

2 پاسخ ها
968 مشاهده
آخرين ارسال ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰:۰۶
توسط nadertayefi
xx
در کدام گروه حساب

نویسنده behrouz.sa712

3 پاسخ ها
1503 مشاهده
آخرين ارسال ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۸:۳۲
توسط m.amiri
xx
پرداخت مالیات ارزش افزوده خرید دارایی + قیمت تمام شده دارایی

نویسنده starair

7 پاسخ ها
5564 مشاهده
آخرين ارسال ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵:۲۷
توسط b721947
xx
ماهیت هزینه ایاب و ذهاب کدام است؟

نویسنده سعدی مومیوند

14 پاسخ ها
14458 مشاهده
آخرين ارسال ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸:۲۸
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
دیوارکشی دور زمین در کدام حساب منعکس می شود

نویسنده سید اسماعیل امین نژاد

1 پاسخ ها
1008 مشاهده
آخرين ارسال ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴:۱۷
توسط Accpanel
 


anything