• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا نویسنده موضوع: تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟  (دفعات بازدید: 2741 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
  • تعداد ارسال: 2.931
  • متا امتیاز 2257983 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمی خورد بلکه دست از تلاش بر می دارد
  • تخصص: کارآفرین
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 410
  • سپاس کرده از دیگران: 588
xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۴:۱۶ »
سلام
تشکر جناب اکبرزاده بخاطر توضیحاتی که فرمودید. بله بسیاری از مشکلات ناشی از علاقه و عدم علاقه است ولی بخش جزئی از مردم جهان پای علاقه زندگی میکنندو اکثریت مردم بخاطر نیاز کاری رو انجام میدهند و محدود علاقه مندان به آخر تخصص نائل خواهند شد چون علاقه دارند.
به نظر من بیشتر درک و عدم درک است . مثل یک پزشک.
یک پزشک میداند که امور اورژانسی بسیار مهم است پس آن را بدرستی فرا میگیرد و همیشه بخاطر دارد ولی قرص مسکن خیلی مهم نیست لذا اشتباه دادن آن هم عوارض زیادی نخواهدداشت.
یک دانشجو هنوز نفهمیده که چی مهم است و چی غیر ضروری و این وظیفه سیستم آموزشی ماست.
توی ای سی سی و اینجا و بسیاری از سایتهای حسابداری  هم رشته ای های ما خیلی از سرمایه گذاری سر در نمیارن.مثل این است که بگوئیم یک معمار از ساخت وساز اطلاعات خوبی ندارد!!!
چرا یک حسابدار که تخصص اصلی او مبحث سرمایه گذاری است از بورس و فارکس چیزی نمیداند؟ آیا مقصر سیستم آموزشی نیست؟
جناب شهباز زاده برخی تخصص ها لازم است فرآیند منضبط خاصی را انجام دهند مثل برج مراقبت و چیزی مثل هنر نقاشی نیست که به سلیقه خود عمل کنیم ولی با رشد دانش و علم و تجهیزات کم کم ابزارهای ما هم پیشرفت خواهد نمود ولی این رشته همیشه فقط و فقط یک تعریف دارد:
منفعت

با احترام
به نظر حقیر نکته بسیار جالبی است شخصا بارها و بارها شاهد بوده ام که زمانیکه با افراد در خصوص ایجاد یک کسب و کار یا شرکت در آن یعنی همان سرمایه گذاری (حال سرمایه گذاری مالی یا دانش فنی ) صحبت می شود افراد اقبالی نشان نمی دهند و گاه عکس العمل کسانی را دارند که سرآنها دارد کلاه می رود و  رقابت بر سر بدست آوردن آن موقعیت در حد اقل است .

درحالیکه چنانچه به آنها پیشنهاد شود بیا و فلان جا استخدام شو هرروز این کارها را روتین انجام بده و X ریال (حقوق معمول یا گاهی معمول به پایین ) هم حقوق بگیر  برای آن هزاران رقابت ایجاد می شود .
به نظر شما عوامل کلیدی این رفتار ها چیستند ؟
به نظر شما خانواده چه نقشی را برای شکل گیری یا عدم چنین تفکری ایفا می کند ؟
به نظر شما آموزش پرورش چه تاثیری را بر این کاربری افراد دارد ؟

به نظر شما  این رفتار چه نتایجی را برای کشور  تضمین خواهد نمود ؟

                                                   با تشکر از راهنماییهای اساتید

Linkback: https://irmeta.com/meta/b1056/t6306/
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل

آفلاین A.Ehsani

xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
پاسخ : تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« پاسخ #1 : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰:۲۱ »
با سلام

جناب کوکبی اگر به بازی کودکان توجه بفرمائید برخی کودکان دیگران را هدایت میکنند . برخی دنباله رو هستند و برخی هم مقاوم و کناره گیر.
شخصیت انسانها هم بر اساس سرشت کودکانه شکل میگیرد و برخی افراد برای آنان خنده دار است از صبح برو کارت بزن تا شب یکماه تمام 400 هزار بگیر تا عمرت هم به پایان برسد.
البته بحث مالی رو منظورم نیست بلکه خود را در یک قالب یک شکل به عبارتی تونل زندگی قرار دادن که نه راه پس است نه پیش در طبیعت این انسانها نیست.
برخی هم با یک زندگی یکنواخت احساس راحتی دارند گویا اشکال دیگر آرامش آنان را بر هم خواهد زد.
جهت حرکت مهم تر از خود حرکت است.

جناب کوکبی مشکل همین جهته است. من همیشه عاشق کارهای خود اشتغالی بودم ولی برعکس خانم بنده تنها افتخار ایشون کارمند بودن بنده است .خوب همیشه احساس میکردم اگر از همان اول بجای این همه انرژی که برای این شرکتها گذاشتم برای خودم میگذاشتم فارغ از بحث مالی بلکه اجتماعی جایگاه مناسبتری داشتم چونکه مناسب علاقه من هم بود و مشکل این است جناب کوکبی در زندگی شخصی ما یک سری دلبستگی ها و وابستگی ها داریم که ناچارا" پایبند آن خواهیم شد.
من نمی توانم بین دو انتخاب یکی را قربانی کنم واینجا بهتر تشخیص دادم که خود قربانی شوم.

مردم ما بخاطر جو کوئیستی و نیز اینکه در جامعه ما تمامی کارهای گروهی به مشکل برخورده است ذهنیتی درست از سرمایه گذاری ندارند و باید اول ساختار فرهنگی و قانونی درستی تعریف کرد سپس کار گروهی انجام داد ولی با کارهای کوچک و انفرادی میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

آفلاین اکبرزاده

xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
پاسخ : تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« پاسخ #2 : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸:۴۸ »
با سلام

اجازه بدهید در ادامه بحث شما عزیزان درخصوص سرمایه گذاری

بحث عقل گرائی را پیش بکشم که خیلی از مردم ما نادان هستند

به همین راحتی این یک توهین نیست کارهایشان عاقلانه نیست

در خوزستان در سالهای84و 85 عده ای تحت عنوان سید ها پیدا شدند

که یک لیست جلو شما میگذاشتند که اگر 90.000.000  سرمایه گذاری کنی

بعد از 3 ماه یک سمند ال ایکس به شما داده خواهد شد

در ابتدا همین طور بود چنان جریان بالا کشید که خیلی ها خانه خود را میفروختند وبا یک برگه رسید

اقدام به سرمایه گذاری میکردند

به طوری که بانکها از خالی شدن وجوه نقد در جریان شاکی شدند

دریافت کنندگان وجه مدعی بودند که وچوه را د رامارات سرمایه گذاری کرده اند

ولی هیچ ردی از خروج پول نبود

افراد سر موعد مقرر مراجعه میکردند و سود و اصل سرمایه را دریافت میکردند

کار به جایی رسید شخص پس از دریافت سود و اصل پول دوباره با خواهش والتماس اقدام به سرمایه گذاری مجدد

میکردند و افراد سرمایه پذیر با ناز و کرشمه به اکراه میپذیرفتند

خوبی این کار این بود که هر شخصی پس از دریافت وجه تمامی افراد فامیل را تشویق به این نوع سرمایه گذاری

میکرد

خدا شاهد است که مردم برای پرداخت در این نوع سرمایه گذاری در صفهای طولانی می ایستادند

جو عجیبی حاکم شده بود

و چون این قضیه شاکی خصوصی نداشت از دست کسی کاری برنمیآمد

با سیاست گذاری و همکاری نیروهای محلی و اطلاعات و حذف ارتبط بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر این سیستم منهدم شد و آنانی که در راس هرم به تازگی سرمایه گذاری کرده بودند

مال باخته محسوب شدند چون نفرات بعد نبودند که وجهی جهت تامین این پرداخت کنندگان بدهند

سردمداران با ملیاردها ریال باقی مانده متواری و بعضی به امارات پناه بردند

و سر خیلی ها بیکلاه ماند و خیلی ها بیخانمان شدند

چون وجوه این عده به عنوان سود به سرمایه گذاران قبلی پرداخت شده بود و یا سردمداران پول باقی مانده را به یغما برده بودند


آفلاین A.Ehsani

xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
پاسخ : تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« پاسخ #3 : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۵:۰۱ »
سلام

البته قبول دارم که مردم باید آگاه باشند ولی جناب اکبرزاده آیا بدون امنیت سرمایه گذاری میتوان سرمایه گذاری کرد؟

همه میدانند در روسیه برج سازی سودی معادل 300 درصد میدهد ولی کجاست اون دل شیر که بتواند یکسال دوام بیاورد و سود را به چشم ببیند؟

آفلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
  • تعداد ارسال: 2.931
  • متا امتیاز 2257983 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمی خورد بلکه دست از تلاش بر می دارد
  • تخصص: کارآفرین
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 410
  • سپاس کرده از دیگران: 588
xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
پاسخ : تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« پاسخ #4 : ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۲:۵۶ »
سلام دوباره
اینجا دومقوله مطرح است
اول شرایط لازم در کشور برای سرمایه گذاری
دوم فرهنگ سرمایه گذاری

به نظر حقیر درست است که شرایط سرمایه گذاری در کشور در حالت منطقی خود قرارندارد اما  مطلقا نا هموار نیست .
در حالت دوم شرط همواری سرمایه گذاری را ندید بگیریم آیا مردم ما باز سرمایه گذاری خواهند کرد ؟
آیا فرصتهای سرمایه گذاری در نظر عموم در شرکتهای هرمی خلاصه می شود ؟ بهتر بپرسم ما برای سرمایه گذاری باید چه چیزهایی را بشناسیم و در چک لیست خود آنها را چک نماییم ؟

                                                    با احترام
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل

آفلاین A.Ehsani

xx - تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟ - متا
پاسخ : تصور ما از سرمایه گذاری چیست ؟
« پاسخ #5 : ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸:۵۵ »
من هم با نظر شما موافقم. اتفاقا" در کشور ما جا برای کار و منفعت خیلی زیاد تر از غرب است .درغرب همه چیز در حد کامل اشباح شده و کسی نمیتواند از صفر شروع کند ولی در کشور ما خیلی ها از دست فروشی شروع کردند و حالا چندین کارخانه دارند مهم این است که درست عمل کرد و توانائی و دانش کافی داشته باشیم. اگر ما فقط 10% نسبت به رقبا بهتر باشیم طی 5 سال بهترین هستیم.


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
پیشنهاد سرمایه گذاری

نویسنده مرتضی رئیسی

9 پاسخ ها
3089 مشاهده
آخرين ارسال ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴:۰۱
توسط مرتضی رئیسی
xx
سرمایه گذاری در رازنامه

نویسنده nasimshomal

16 پاسخ ها
4709 مشاهده
آخرين ارسال ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۶:۳۹
توسط امیر شهباززاده
xx
صندوق سرمایه گذاری صنعت ساختمان

نویسنده کـوکـبـی

0 پاسخ ها
410 مشاهده
آخرين ارسال ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱:۴۹
توسط کـوکـبـی
xx
ارزش گذاری سهام (دو جلدی)

نویسنده A.Ehsani

0 پاسخ ها
1080 مشاهده
آخرين ارسال ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲:۰۶
توسط A.Ehsani
xx
pos چیست ؟

نویسنده DiYakO

3 پاسخ ها
5675 مشاهده
آخرين ارسال ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰:۱۷
توسط hamidi
xx
سیاق چیست؟

نویسنده elahe

0 پاسخ ها
3824 مشاهده
آخرين ارسال ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰:۳۵
توسط elahe
 

anything