Google


normal_post - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا نویسنده موضوع: مذاكرات با اداره جات و سازمانها  (دفعات بازدید: 4720 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶:۵۸ »
سلام

به نظر دوستان براي مكاتبات با سازمانها و ادارات چه نكات و فنوني را در مذاكرات بايد در نظر بگيريم .

      ممنون خواهم بود در اين موضوع نكات مديريتي را با مشاركت همه  بحث و بررسي كنيم

Linkback: http://irmeta.com/meta/b2059/t7118/
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین اکبرزاده

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #1 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳:۳۳ »
با سلام


جناب کوکبی این ارتباط و مکاتبات برای انجام چه کاری باید باشد؟

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #2 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷:۰۲ »
سلام
جناب اكبرزاده عزيز ممنون كه به اين موضوع ارسالي توجه فرموديد .
اگر اجازه بفرماييد بتوانيم نكات و ريزه كاريهاي عمومي كه مي تواند يك مذاكره مثبت را رقم بزند بررسي نماييم لذا موضوع مشخصي را عنوان نكنيم

در مديريت مذاكرات ترفندهايي دارد كه هدف حقير بررسي آنهاست


                                                      با احترام
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین A.Ehsani

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #3 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲:۲۰ »
سلام

جناب کوکبی بیشتر از 20 خطا تایپ کردم و هنگام ارسال ارور داد وقتی برگشت زدم متن ناپدید شده. چندین بار این اتفاق افتاده آیا راهی برای برگشتن متن هست؟

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #4 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳:۴۹ »
سلام
جناب احساني در زير ارسال موردي بعنوان ذخيره بعنوان پيش نويس اضافه شده كه براي همين منظور است و چند هفته پيش كه همين مساله براي حضرت عالي بوجود آمده بود اين سيستم بوجود آمد كه بعد از اينكه متني را بعنوان پيش نويس ذخيره كرديد مي توانيد با فراق خاطر آنرا اصلاح و ويرايش نماييد و اقدام به ارسال نماييد و چنانچه نياز نداشتيد از پيش نويسها حذف مي شود .
اميدوارم ديگر اين مساله باعث كم سعادتي حقير در استفاده از راهنمايي هاي شما نگردد.

باعث سپاس است مجددا لطف فرماييد .

                                                                                      با درود
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین A.Ehsani

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #5 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸:۴۵ »
سلام

اختیار دارید جناب کوکبی این چه حرفیه. چیز خاصی نبود فقط یک سری مطالب راجع به مکاتبات به ذهنم رسید که تقدیم میکنم.

در مبحث مکاتبات یک سری نکات حائز اهمیت است:

1-اختیارات قانونی. نماینده یک شرکت باید اختیارات قانونی مکاتبات با خارج از موسسه را داشته باشد.
2-سلسله مراتب.مکاتبات باید بین هم رده ها انجام شود مثلا" مدیر اداری یک شرکت نباید با مدیر عامل شرکتی دیگر مکاتبه کند.
3-نامه با سربرگ رسمی شرکت.
4-تاریخ و شماره اندیکاتور.
5-متن نامه باید مختصر و مفید تهیه شود به شکلی که بالاترین مقام شرکت هنگام رویت بتواند تصمیم مناسب بگیرد.
6-اگر این نامه در ارتباط با نامه قبلی شما یا همان سازمان است از عطف شماره آن نامه استفاده گردد.
7-امضاء ذیل نامه با نام و معرفی سمت امضاء کننده باشد و مهر شرکت.
8-عبارات خواهشمند است احتراما"- لطفا" و.... در رابطه با رده مافوق تر یا پائین تر کاربردهای متفاوتی دارد.
9-اگر یک حدیث یا مطلب ارزشمندی از بزرگان هم درحد چند کلمه بالای نامه گذاشت بهتر است.
10-مسائل حقوق در متن نامه رعایت شود که بار حقوقی برای شرکت نداشته باشد.

11-چنانچه ضمائمی لازم است به نامه الصاق شود در متن نامه قید شود.و زیر شماره و تاریخ عبارت ضمیمه تکمیل شود.

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #6 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸:۵۶ »
سلام

معمولا ماركتينگ را مي توان در چند دسته تقسيم بندي نمود
1- ماركتينگ در بعد سنتي برپايه تواناييهاي انفرادي شخص
2- ماركتينگ شبكه اي
3- ماركتينگ بر اساس سيستمهاي نوين ماركتينگ و اي كامرس
4- ماركتينگ اداري

از آنجا كه در ادارات ممكن است اولويتهاي مختلفي داشته باشند و احيانا تمركز كمتري بر پيشنهادات دريافتي داشته باشند
مضاف بر شيوه هاي صحيح مكاتبه كه جناب آقاي احساني فرمودند كه براي صحت اين امر ضروريست
چه عوامل ديگري مي تواند موفقيت را در اين نوع ماركتينگ تضمين كند ؟
                                                      با تشكر
از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین DELFAN

  • کاربر متایی
  • ******
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 1.834
  • متا امتیاز 18141 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به DELFAN
  • رای برای مدیریت : 21
  • يکي باش براي يک نفر،نه تصويري مبهم در خاطر صد نفر.
  • تخصص: حسابداری
  • سمت: حسابدار
  • سپاس شده از ایشان: 29
  • سپاس کرده از دیگران: 4
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #7 : ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۸:۴۰ »
سلام


 به عقیده من اولین کار برای مذاکره، بررسی سازمان مربوطه و شناخت اهداف و ارزش های آن است و همین طور مطالعه رفتاری در مورد شخصی که قرار است با ایشان مذاکره شود.

 قبل از مذاکره، مقدمات نیاز است تا مذاکره موفقی ایجاد شود، بررسی توانایی های ما و مزایایی که می توانیم برای طرف مقابل داشته باشیم هم جزو مطالعات قبل از مذاکره می تواند باشد.

با احترام
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #8 : ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳:۱۵ »
سلام
مذاکرات در تقسیم بندی دیگری به شرح ذیل است :

   مذاکرات مبتنی بر موضع گیری
    مذاکره نرم و ملایم
    مذاکره سخت و تهاجمی


از جهتی در هر مذاکره 2 مورد   

    نیازها و خواسته‌ها
    مواضع
    تدابیر اضا کننده نیازها و خواسته‌ها
    تدابیر متوقف کننده نیازها و خواسته‌ها

مطرح است

در هرمذاکره حداقل دو آیتم زیر باید طرح شوند و بسیاری از مذاکرات را مواضع یکی از طرفین در مقابل دیگری به شکست می کشاند نه خواسته های مطروحه در مذاکره

فرضا موضع یکی از طرفین موضع غرور و خود برتر بینی است که شاید هر یک از ما بنوعی آنرا تجربه کرده باشیم در اینجا شاید جهت مذاکره دیگر بر خواسته های اصلی در صورت مذاکره نباشد و یا مذاکره شکسته شود و یا به سمت مسائل اخلاقی تغییر مسیر دهد

آیا به نظر شما چه حالات دیگری برای مذاکره وجود دارد ؟

و اینکه لطفا مواضع احتمالی تجربه شده توسط شما در مذاکرات اداری را مطرح فرمایید تا بتوانیم آنها را بررسی کنیم و با مدیریت آن بتوانیم در فضای بهتری خواستهای خود را در مذاکرات برجسته کنیم

                                           با احترام



از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین امیر شهباززاده

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #9 : ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴:۳۰ »
روش مذاکره ملایم:
«انعطاف پذیری، برای نتیجه گیری» شعار همیشگی مدیرانی است که این شیوه را دنبال می کنند. پرهیز از درگیری، کوتاه آمدن، امتیاز دادن و برخورد دوستانه از مشخصات این روش می باشد.

روش مذاکره منطقی:
«هر چیز بجای خویش نیکوست» شعار مذاکره کننده ای است که از این روش بهره می برد. اصول گرائی، منطق پذیری، عدالت، ملایمت بجا و سرسختی بموقع، داد و ستد امتیاز، نگرش سیستمی از ویژگیهای مذاکره کنندگانی است که در صدد نتیجه گیری بر مبنای اصول هستند. این شیوه اگر بدرستی مورد استفاده قرار گیرد مورد احترام دیگران قرار می گیرد و بعنوان یک ارزش در مذاکرات آینده مطرح می گردد.


دوره های مذاکره

الف- مرحله پیش مذاکره
ب- مراحل انجام مذاکره
ج- مرحله بعد از مذاکره


انواع نتایج مذاکرات


الف- برنده-برنده

ب- برنده- بازنده

ج- بازنده-بازنده

و ....

آنلاین کـوکـبـی

  • هیات موسس
  • *****
  • index - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
  • تعداد ارسال: 2.906
  • متا امتیاز 2323493 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به کـوکـبـی
  • رای برای مدیریت : 61
  • انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد
  • تخصص: Information Is Power
  • استان / شهر: البرز
  • سپاس شده از ایشان: 408
  • سپاس کرده از دیگران: 582
xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #10 : ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۱:۳۵ »
با سلام

ضمن تشکر از جناب آقای شهباززاده عزیز

تاکتیک‌های مذاکره را نیز می توان به انواع

  حمله و تهاجی
  گریز و مدارا
  آگاهی دادن به طرف مذاکره
  بازگشودن طرف مذاکره
  الفت بین نیازها و خواسته‌های دو طرف

تقسیم بندی کرد

با توجه به لینک زیر
http://irmeta.com/meta/index.php/topic,6780.msg19324.html#msg19324
که انواع مدیریت رو بحث می کند ارتباط نحوه مدیریت و نحوه مذاکره قابل توجه خواهد بود



از قوانین ساده من:
قبل از هر اقدام، یک تصویر سازی مثبت در ذهن، معجزه گر است.
نمی خواهم در مورد هیچ کس قضاوتی بکنم و آنرا در این دنیا به قضات و در آن دنیا به خدا وا می گذارم.

آموخته ام که به هر چه یقین داشته باشی واقع خواهد شد و این همان ایمان من است ... و ...
And slowly, you come to realize... It's all as it should be...

نردبان این جهان ما و منیست....عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست....استخوانش سخت تر خواهد شکست (مولانا)

دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل     شبکه تجارت الکترونیک البرز

آفلاین امیر شهباززاده

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #11 : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸:۰۱ »

دوره های مذاکره

الف- مرحله پیش مذاکره
ب- مراحل انجام مذاکره
ج- مرحله بعد از مذاکره



الف- مرحله پیش مذاکره
در این مرحله موارد عمومی و در خواستهای اولیه مطرح می گردد و زمینه سازی لازم برای مراحل بعد بشمار می آید. پیش مذاکره بیشتر جنبه آشنائی، ایجاد رابطه اولیه، و تعیین هدفهای کلی است. مقدمات کار برای مذاکره فراهم می گردد و برنامه ریزی مذاکره صورت می پذیرد، در مورد محل و زمان کذاکره و هیئت های مذاکره کننده و ترکیب آنها تصمیم گیری می گردد و موافقتهای عمومی برای مذاکره بعمل می آید. تسهیلات، امکانات و محدودیت ها و شرایط مورد بررسی قرار می گیرند.

ب- مراحل انجام مذاکره
در این مرحله مذاکره بطور جدی آغاز و دنبال می گردد. فرآیند مذارکه در این مرحله صورت می پذیرد و روشهای گوناگون بکار گرفته می شود. در این مرحله ممکنست برای جلسات مذاکره و ادامه آن «تنفس» اعلام گردد و یا بعلت بروز مسائل و درگیری ها، مذاکره قطع گردد. در صورت رفع موانع و جلب رضایت، مذاکره به نتیجه میرسد. در این مرحله باید از کلیه تکنیکها و تاکتیها و توانائی ها برای رسیدن به هدف مذاکره بدرستی و بجا استفاده گردد. در صورت رفع موانع و جلب رضایت، مذاکره به نتیجه میرسد. در این مرحله باید از کلیه تکنیکها و تاکتیکها و توانائی ها برای رسیدن به مدت مذاکره به نوع و هدف و افراد بستگی دارد. انجام مذاکرات ممکنست در محلهای گوناگون و یا در کشورهای مختلف صورت گیرد. مذاکره در این مرحله از قوه به فعال در می آید و توانائی و توانمندی ها در بوته عمل ارزیابی می گردند. سرانجام در این مرحله قرار داده بامضاء میرسند و موافقت های نهائی بعمل می آید.

ج- مرحله بعد از مذاکره
یک سلسله فعالیت ها پس از پایان مذاکره صورت می گیرد که ممکنست بصورت آئین نامه های اجرائی، زمینه سازی اجراء، ارزیابی نکات تأیید شده و قرار داد نهائی و پیگیری امور برای نتیجه گیری عملی می باشد. در این مرحله آنچه را که به نتیجه رسیده است بازشناسی و بازنگری می گردد، در صورت نیاز اصلاحاتی با رضایت طرفین بعمل می آید. در کلیه مراحل فوق باید به این نکته نیز توجه کنیم که مذاکرات ممکن است بصورت دو جانبه و یا چند جانبه باشد.

و...



آفلاین امیر شهباززاده

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #12 : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۸:۳۴ »

انواع نتایج مذاکرات


الف- برنده-برنده

ب- برنده- بازنده

ج- بازنده-بازنده

و ....


الف- برنده-برنده
این حالت زمانی حاصل میگردد که هر دو طرف مذاکره و یا تمام مذاکره کنندگان (در مذاکرات چند جانبه) از نتیجه آن راضی بوده و خود را برنده و پیروز بدانند. این نوع مذاکرات زمان به وقوع می پیوندد که میزان انعطاف پذیری افراد و مبادله امتیازات مناسب بوده و گروه ها بطور نسبی به خواسته ها و انتظارات خود دست می یابند.

ب- برنده- بازنده
وقتی یکی از طرفین از نتیجه مذاکرات راضی باشد ولی دیگری احساس سرخوردگی و شکست نماید حالت برنده- بازنده مطرح می گردد. این خطر وجود دارد که بازنده برای مقابله به نتیجه حاصله اقداماتی منفی بعمل آورد. در یک معامله بازرگانی که به قرارداد نیز ختم یافته است، ممکن است فروشنده بعلت اصرار و فشار خریدار شرایطی را پذیرفته باشد که مورد رضایت او نباشد و در این معامله خود را بداند. واکنش های گوناگون او می تواند دیر انجام دادن، انجام ناقص و حتی خودداری از معامله باشد. مذاکرات با روش سخت معمولاً این حالت را پدید می آورد که اثر دراز مدت آن شکل های گوناگون مقاومت، مخالفت و مزاحمت می باشد.

ج- بازنده-بازنده
گاهی نتیجه مذاکره بگونه ای است که هیچکس از آن راضی نیست، اما آنرا می پذیرد، این نوع مذاکرات در زمینه های سیاسی و اقتصادی دیده می شود و بیشتر نتیجه بی توجهی و یا عدم استفاده بجا و بموقع از امتیازات در گذشته می باشد. البته در بعضی موارد نیز فشارها و شرایط خاص و یا مصلحت مذاکره پایه مذاکراتی دیگر باشد که در ان امتیازات مهمتری دریافت می گردد. اگر مذاکره ای خارج از در نظر گرفتن مواد خاص و هدفدار آینده باشد و نتیجه آن باعث گردد که هر دو طرف احساس بازنده بودن داشته باشند، یک شکست واقعی تلقی می گردد و آثار آن در دراز مدت مثبت نخواهد بود.
و...

آفلاین امیر شهباززاده

xx - مذاكرات با اداره جات و سازمانها - متا
پاسخ : مذاكرات با اداره جات و سازمانها
« پاسخ #13 : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱:۲۷ »
تاکتیکهای مذاکره
تاکتیکها اعمالی هستند که توانائی فرد را در دستیابی و اجرای استراتژی توانمندمیسازند.


1- ایجاد وفقه در مذاکرات
2- مذاکرۀ غیر رسمی
3- تاکتیک حمله
4- حملۀ غافلگیرانه
5- قاطعیت (FAIT ACCOMPLI معامله انجام میشود)
6- تاکتیک گام به گام
و...


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter
 


anything