Google


normal_post - آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی - متا نویسنده موضوع: آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی  (دفعات بازدید: 3456 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین DiYakO

xx - آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی - متا
آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی
« : ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸:۰۶ »
 

"آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی"

Business Management


مدیریت بازرگانی که دانشی نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمریکا بوده‌است به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود و سرمایه و هزینه و استفاده بهینه از امکانات می‌پردازد. می توان گفت هدف از این رشته عبارت است ازآشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .تیلور پایه گذار این علم در مکتب کلاسیک بوده‌است. اما نقطه عطف مدیریت دکتر دمینگ است که در دهه ۱۹۴۰ ژاپن را دگرگون کرد. از استادان مدیریت در ایران می‌تواندکتر علی اکبر افجه‌ای و دکتر علیشری طالقانی را نام برد.

 
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است.  زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

 از دیگر بحث‌های مدیریت بازرگانی بازاریابی می‌باشد که در سالهای اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته‌است و به عنوان علم مطرح گردیده‌است. شرکت‌های بزرگ همواره درسالهای اخیر هزینه‌های سنگینی برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نموده‌اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم گردیده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم نموده‌اند. از دانشمندان مطرح این علم در ایران می‌توان به دکتر احمد روستا و دکتر داور ونوس و در سطح بین المللی فرد آر دیوید اشاره نمود.


بازاریابی چیست؟ فاصله ایده تا مرتفع شدن نیاز با استفاده از فرایند تبدیل ایده به کالا و مبادله آن را بازاریابی نام گذاری کرده‌اند البته تعاریف گوناگونی از بازاریابی در مراجع مختلف آمده‌است که هریک از دیدگاه مکتبی و یا دانشمندی ارائه شده‌است، ولی نکته محوری در تمامی این تعاریف ارضاء نیاز مشتریان می‌باشد.

علم بازاریابی به لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا در آمده و شرکتها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیر شاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره نمود که خود یکی از پایه گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

برخی از زیر شاخه‌های بازاریابی عبارت‌اند از:

 e-marketing, e-commerce و بازایابی بین المللی، رفتار مصرف کننده، بازاریابی داخلی، بازاریابی صنعتی و بازاریابی افقی و عمودی. هر یک از زیر شاخه‌های فوق ضمن تبعیت از اصول بازاریابی این امکان را فراهم آورده‌است تا متخصصین و علاقه‌مندان در زمینه‌ای خاص بررسی‌های لازم را به عمل آورند.



فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور
کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.


انجمن علمی مدیریت داشگاه شهید بهشتی

Linkback: http://irmeta.com/meta/b202/t3051/
هیــــــــچی مــث سابـــــق نـــیس!!!؟!!!.

آفلاین DiYakO

xx - آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی - متا
پاسخ : آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی
« پاسخ #1 : ۱۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶:۴۳ »
درسهای رشته مدیریت بازرگانی

ردیف    نام درس

1    آمار و کاربرد آن در مدیریت 2    
2    آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
3   اصول حسابداری 1    
4   اصول حسابداری 2
5   اقتصاد خرد    
6   اقتصاد کلان
7   بازاریابی بین المللی    
8   بازاریابی و مدیریت بازار
9   بازرگانی بین المللی    
10   بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
11   پول و ارز و بانکداری    
12   تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
13   تحقیق در عملیات 1    
14   تحقیق در عملیات 2
15   تحقیقات بازاریابی    
16   توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
17   حسابداری صنعتی 1    
18   حسابرسی 1
19   حقوق اساسی    
20   حقوق بازرگانی
21   حقوق بازرگانی بین الملل    
22   روابط صنعتی
23   روان شناسی کار    
24   روش تحقیق در مدیریت
25   ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1    
26   ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
27   زبان تخصصی 1 و 2    
28   زبان تخصصی 3 و 4
29   سازمان های پولی و مالی بین المللی    
30   سمینار در مسائل بازاریابی
31   سمینار در مسائل مالی    
32   سیاست پولی و مالی
33   سیستم های خرید، انبارداری و توزیع    
34   سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
35   مبانی سازمان و مدیریت    
36   مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
37   مدیریت استراتژیک    
38   مدیریت تولید
39   مدیریت رفتار سازمانی    
40   مدیریت مالی 1
41   مدیریت مالی 2    
42   مدیریت منابع انسانی
43   کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت
      


گرايشهاي مختلف:

 اين رشته داراي گرايش‌هاي مختلفي می باشد که عبارتند از : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ی ، مالي ،بیمه، بازرگانی بین الملل و ...

واحدهاي درسي در دانشگاه:

جمع تعداد واحدهاي درسي اين رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به پايان نامه مي باشد. تمامي درسهاي اين گرايش دو واحدي بوده و دانشجو بايد 14 درس دانشگاهي را بگذراند. از مجموع درسهاي اين رشته 4 واحد درس مديريت پيشرفته، 4 واحد تحليل آماري و تحقيق در عمليات و مابقي آن دروس اختصاصي اين رشته در زمينه آشنايي با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژيک سازماني و مديريت بازار مي باشند.

آينده شغلي:

فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش هاي مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کار آفريني و تشکيل کسب و کارجديد دارند.

بازار کار:

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .

 
هیــــــــچی مــث سابـــــق نـــیس!!!؟!!!.

آفلاین amir138

xx - آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی - متا
پاسخ : آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی
« پاسخ #2 : ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸:۴۱ »


"آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی"

Business Management


مدیریت بازرگانی که دانشی نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمریکا بوده‌است به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود و سرمایه و هزینه و استفاده بهینه از امکانات می‌پردازد. می توان گفت هدف از این رشته عبارت است ازآشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .تیلور پایه گذار این علم در مکتب کلاسیک بوده‌است. اما نقطه عطف مدیریت دکتر دمینگ است که در دهه ۱۹۴۰ ژاپن را دگرگون کرد. از استادان مدیریت در ایران می‌تواندکتر علی اکبر افجه‌ای و دکتر علیشری طالقانی را نام برد.

 
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است.  زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

 از دیگر بحث‌های مدیریت بازرگانی بازاریابی می‌باشد که در سالهای اخیر به جایگاه باارزشی دست یافته‌است و به عنوان علم مطرح گردیده‌است. شرکت‌های بزرگ همواره درسالهای اخیر هزینه‌های سنگینی برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نموده‌اند. بازاریابی خود به شاخه‌های متعددی تقسیم گردیده و دانشگاه‌ها سعی در پرورش متخصصین در شاخه‌های مختلف این علم نموده‌اند. از دانشمندان مطرح این علم در ایران می‌توان به دکتر احمد روستا و دکتر داور ونوس و در سطح بین المللی فرد آر دیوید اشاره نمود.


بازاریابی چیست؟ فاصله ایده تا مرتفع شدن نیاز با استفاده از فرایند تبدیل ایده به کالا و مبادله آن را بازاریابی نام گذاری کرده‌اند البته تعاریف گوناگونی از بازاریابی در مراجع مختلف آمده‌است که هریک از دیدگاه مکتبی و یا دانشمندی ارائه شده‌است، ولی نکته محوری در تمامی این تعاریف ارضاء نیاز مشتریان می‌باشد.

علم بازاریابی به لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا در آمده و شرکتها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیر شاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره نمود که خود یکی از پایه گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

برخی از زیر شاخه‌های بازاریابی عبارت‌اند از:

 e-marketing, e-commerce و بازایابی بین المللی، رفتار مصرف کننده، بازاریابی داخلی، بازاریابی صنعتی و بازاریابی افقی و عمودی. هر یک از زیر شاخه‌های فوق ضمن تبعیت از اصول بازاریابی این امکان را فراهم آورده‌است تا متخصصین و علاقه‌مندان در زمینه‌ای خاص بررسی‌های لازم را به عمل آورند.



فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور
کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.


انجمن علمی مدیریت داشگاه شهید بهشتی

سلام.
مدیریت بازرگانی نیاز به چه استعدادهایی دارد؟
آیا فنون بازرگانی ذاتی است یا اکتسابی ، یعنی در واقع برای موفق شدن باید دارای چه نوع شخصیتی باشیم؟
کسی که تا کنون هیچ فعالیتی در زمینه بازرگانی نکرده می تواند با تحصیل در رشته ی مدیریت بازرگانی موفق شود؟

آفلاین amir138

xx - آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی - متا
پاسخ : آشنایی کلی با مدیریت بازرگانی
« پاسخ #3 : ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۱:۲۵ »
سلام.
دوستان خواهشا سریع جواب سوال رو بدهید چون فردا آخرین مهلت ثبت نام کاردانی به کارشناسی است.


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
تغییر رشته از حسابداری به مدیریت بازرگانی

نویسنده amir138

2 پاسخ ها
2796 مشاهده
آخرين ارسال ۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶:۰۸
توسط amir138
xx
تجاری و بازرگانی

نویسنده اکبرزاده

14 پاسخ ها
4342 مشاهده
آخرين ارسال ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸:۰۷
توسط اکبرزاده
xx
مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده امیر شهباززاده

0 پاسخ ها
1990 مشاهده
آخرين ارسال ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵:۰۳
توسط امیر شهباززاده
xx
مبانی سازمان و مدیریت ( فصل اول)

نویسنده DiYakO

6 پاسخ ها
3757 مشاهده
آخرين ارسال ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۳:۱۱:۱۸
توسط DiYakO
xx
نکات جالب در فرآیند مدیریت

نویسنده پارس اتیلن کیش

0 پاسخ ها
832 مشاهده
آخرين ارسال ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳:۵۸
توسط پارس اتیلن کیش
xx
کلینیک بازاریابی و تبلیغات، مدیریت بر نام تجاری

نویسنده A.Ehsani

0 پاسخ ها
1851 مشاهده
آخرين ارسال ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴:۵۶
توسط A.Ehsani