Google

* آخرین فعالیتهای دسته جمعی توسط اعضای تالار تخصصی

موج مثبت


سپیدار سیستم


آموزش حسابداري جهت مصاحبه و استخدام


گپ وخنده


ختم قرآن ویژه ماه مبارک رمضان


انجمن کوهنوردی و طبیعت گردی متا


یاران محک


کاربازی-بازی کار


دفتر جناب آقای کیانی


دفتر جناب آقای فریدون مظفر نژاد


حسابداری تک کاربره IR




normal_post - برای مدیر خوب بودن - متا نویسنده موضوع: برای مدیر خوب بودن  (دفعات بازدید: 1049 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین رز سرخ

xx - برای مدیر خوب بودن - متا
برای مدیر خوب بودن
« : ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷:۲۳ »
*برای مدیر خوب بودن، باید مهارت های یک پدر یا مادر خوب را در خود تقویت کنیم.
*کامیابی یا شکست هر سازمان را باید در عملکرد رهبر سازمان جستجو کرد.
*در سال نو؛ به دشمن، بخشش؛ به رقیب، تحمل؛ به دوست، دل؛ به مشتری، خدمات؛ به همه، خیرخواهی؛ به کودک، الگو هدیه و به خودتان، احترام اهدا کنید.
*اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.
*اگر در نقش رهبر، از کارکنان خواهان کار با ارزش هستید، با آنان صادق باشید.
*برنامه ریزی آموزشی باید بگونه ای باشد که کارکنان، آموزش های لازم را قبل از این که به آن نیاز پیدا کنند، فراگیرند.
*یک مدیر باید تصمیم های سخت و استوار بگیرد و اطمینان یابد که زیر دستان، آن تصمیم ها را خوب درک می کنند.
*یک رهبر باید زیر دستانش را باور کند تا بیشترین کوشش آنان را آشکار سازد.
*خودشناسی را پیشه خود ساز که مشکل ترین درس جهان است.
*یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارکنان، احترام گذاشتن به آن ها است.
*آدم عاقل فرصت نیک را به بخت نیک مبدل می سازد.
*وقتی مدیر جدیدی بر سر کار می آید، طی دوره انطباق امری طبیعی است. به مدیر جدید فرصت دهید تا کارایی خود را اثبات کند.
*با کارکنان دوستانه رفتار کنید، بدون این که احترام متقابل را به خطر بیاندازید.
*با عدالت رفتار کنید تا اعتماد متقابل در سازمان افزایش یابد.
*هیچ سازمان یا شرکتی قادر نیست با مهارت های یک نفر رشد کند.
*همواره در کارها برای کمک به کارکنان زیر مجموعه خود و همکاران پیشقدم شوید.
*برای سپردن کارها از این عبارت استفاده کنید : می دانم که از پس این کار بر می آیی، اما من را در جریان امور قرار بده تا ببینم چگونه می توانم کمک کنم.
*با هم بودن آغاز است. با هم ماندن پیشرفت است. باهم کار کردن موفقیت.
*مشورت کنید و افکار خود را با هم بسنجید تا از میان آن ها درستی زاییده شود.
*مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری ها باعث افزایش روحیه آن ها می شود.
*موفقیت از آن کسانی است که ذهنیت موفق دارند.
*تمرکز فکری خود را از روی گذشته، به حال و آینده سوق دهید.
*چیزی که امروز نو است فردا روز کهنه به حساب می آید.
*بزرگی را به کسی نمی بخشند، خود باید آن را بدست آورید.
*دلایل شکست را ابتدا باید در خود جستجو کنیم.
*وقتی برنده ای مرتکب اشتباه می شود، می گوید : اشتباه کردم. وقتی بازنده ای دچار اشتباه می شود، می گوید : تقصیر من نبود.
*کایزن ( بهبود مستمر ) سبب می شود تا چرخه ی بهبود تضمین گردد. با اغاز جنبش کایزن به هیچ وجه نمی توان پیشروی آن را متوقف ساخت.
*تمام تلاش های مدیریت از نظر “کایزن” در دوکلمه خلاصه می شود : رضایت مشتری .
*کاغذها و وسایل بدون استفاده خود را مرتباً دور بریزید. یک میز مرتب و یک شبکه بایگانی سازماندهی شده می تواند در صرفه جویی زمان برای شما موثر باشد.
*در میان بهم ریختگی به دنبال سادگی بگردید.
*از کارمندان تان بخواهید با مشکلات شان و راه حل های پیشنهادی خود پیش شما بیایند.
*در مذاکره به دنبال پیروزی هر دو طرف باشید.
*از مخالفت نهراسید، بادبادک هنگامی بالا می رود که با باد مخالف رو به رو شود.
*اگر به خود تلقین کنید که قادر به انجام کاری هستید، آن کار را هر قدر هم که دشوار باشد می توانید انجام دهید. اما اگر به خودتان تلقین کنید که نمی توانید، انجام ساده ترین کار ها نیز از عهده ی شما خارج است.
*هر از گاهی بهتر است در دسترس کارمندان تان نباشید، زیرا آنان سعی می کنند مسایل را خودشان حل کنند.
*یک مدیر باید بتواند سریع تر از کارکنانش بیاندیشد و عمل کند.
*بهترین مردم، سودمند ترین آن ها به حال دیگران است.
*خوشبخت ترین موجود، کسی است که خوشبختی را در خانه خود جستجو کند.
*آن چه انجام می دهید، بنویسید. به آن چه می نویسید، عمل کنید. آن چه را عمل می کنید بهبود دهید.
*برای دستیابی به بهره وری، خشنودی شغلی و تعهد کارکنان در کار، مشارکت ایشان در امر تصمیم گیری امری حیاتی و بنیادی است.
*به زیر دستان خود آموزش دهید، به ایشان اعتماد کنید و از گزارش کار برای کنترل استفاده کنید.
*بدون داشتن کارکنان شایسته و آموزش دیده نمی توان کار ها را تفویض کرد. یکی از مهم ترین اولویت ها، آموزش افراد برای کارهای ضروری است.
*یک مدیر باید به هنگام آموزش کارکنان معیارهای سختی بکار گیرد.
*آنگاه که از یادگیری بازماندید به رشد خود پایان داده اید.
*اگر دنبال فرصت ها بگردیم، چند برابر می شوند و اگر آن ها را نادیده بگیریم، از میان می روند.
*سخن گفتن به موقع و سکوت نمودن به موقع نشانه عقل است.
*کوشش اولین وظیفه انسان است.
*هیچ کار بزرگی بدون اراده بزرگ میسر نشده است.
*زمانی که از دست رفت، هیچ گاه باز نمی گردد.
*وقت گذرانی را متوقف کنید. در این صورت بسیاری از بحران ها از بین خواهد رفت.
*لازمه ی ثمربخشی تصمیم های پیچیده در کسب و کارهای امروزی، مشارکت کارکنان است.
*انسان ضعیف هرگز نمی تواند رو راست باشد.
*اگر می خواهیم به زندگی خود وسعت بخشیم باید درباره فراوانی به صورت نامحدود فکر کنیم.
*پیشنهادهای کارکنان فرصتی با ارزش برای برقراری یک نوع ارتباط دو طرفه در محیط کار و نیز توسعه و افزایش مهارت های فردی آن ها است.
*راز سعادت در این است که کاری را که به تو واگذار شده دوست بداری.
*هرگز قبل از فکر کردن حرف نزن و کاری انجام مده.
*خنده، معایب و مشکللات زندگی را کوچک و آلام روحی را محو می نماید.
*هر لحظه از زمان را از آن خود گردان.
*در جهان، یگانه مایه نیک بختی انسان، محبت اوست.
*خوشبختی موجب آرامش روح و تندرستی جسم است.
*بهترین افراد کسانی هستند که اگر از آن ها تعریف کردید خجل شوند و اگر بد گفتید، سکوت کنند.
*اشخاص نادان به وسیله جهالت خود نابود می شوند.
*انسان بزرگ از صفات خوب دیگران استفاده می کند نه از صفات بدشان سوء استفاده.
*کسی که می خواهد درو کند، باید بکارد.
*هرگز درباره کسی قضاوت نکنید مگر آن که خود را به جای او بگذارید.
*کمیاب ترین منابع در هر سازمان، انسان های کارآمد هستند.
*فرد را به فعل او امتحان کنید نه به قول.
*در صنعت ما ، با میکرومتر اندازه می گیرند، با گچ علامت می زنند و با تبر قطع می کنند.
*نظم، اولین قانون طبیعت است.
*افراد ارزشمند، در فربومایگان حسد به وجود می آورند و در گرانمایگان رقابت.
*از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس.
*به جای ایرادگیری، چاره اندیشی کنید.
*کسی که کمتر به فردا متکی باشد، فردایی شادتر خواهد داشت.
*در شغلی که به تو محول نیست اندیشه و تدبیر مکن.

*کشتی ها در لنگرگاه ایمنی بیشتری دارند اما کشتی را برای ماندن در بندر نساخته اند.
*یک تصمیم واقعی زمانی است که از هر کار دیگری دست بکشید و فقط به آن چیزی بپردازید که قصد انجامش را دارید.
*انسان مانند رودخانه است، هر چه عمیق تر باشد آرام تر است.
*برای زندگی فکر کنید ولی غصه نخورید.
*اراده، درخت با عظمتی است که تمدن، ترقی و تکامل، شاخه های نیرومند آن هستند.
*کیفیت، سودآوری را موجب می شود ولی انسان ها، کیفیت را به وجود می آورند.
*خشنود کردن مشتریان کافی نیست، سعی کنید آن ها را شیفته کار خود کنید.
*نه تنها محصول نهایی باید از کیفیت بالا و قیمتی پایین برخوردار باشد بلکه در فرآیند تولید محصول در کارخانه نیز باید از برجسته ترین مدیریت تکنولوژی بهره گرفت.
*اگر نتوانستید چیزی را در مدت سی ثانیه بیاید، آن را در جای نادرستی قرار داده اید.
*در شرکت هایی که قصد موفقیت در جهان نوین کسب و کار را دارند، اعضای گروه ها باید حس کنند صاحب و مالک مشاغل خود هستند و در گردش امور نقش اصلی به عهده دارند.
*در برنامه زمانی خود، وقتی را برای رسیدگی به درخواست های کارمندان تان در نظر بگیرید.
*در برنامه زمانی خود، وقتی را برای رسیدگی به درخواست های کارمندان تان در نظر بگیرید.
*با کارمندان خود، درباره امور غیر عادی و علایق شخصی ان ها صحبت کنید، به خصوص هنگامی که آن ها زیر فشار هستند.
*کارمندی که کار خود را درست و به موقع انجام می دهد، تشویق و ستایش کنید. این عمل باعث ایجاد انگیزه برای دیگر کارمندان تان می شود.
*اگر می توانید کاری را با تلفن انجام دهید، این کار را بکنید. زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود.
*دقایقی را به بررسی اهداف تان اختصاص دهید. به نحوه ی اجرای کارتان نگاه کنید و ببینید که آیا رفتارتان با اهدافتان مطابقت دارد یا نه.
*به چیزی کمتر از سازمان یا شرکت پیشتاز قانع نباشید.
*در گفتار و نوشتار خود از استفاده زیاد از کلمت غیر متداول و واژه های فنی و تخصصی پرهیز کنید.
*به کسانی که با شما کار می کنند اطمینان دهید که ایشان را از نتیجه کارشان مطلع خواهید کرد.
*حقوق کارمندان را کارفرما نمی دهد، کارفرما فقط چگونگی پرداخت آن را تعیین می کند. حقوق کارمندان را مشتری ها می دهند.
*تمام سرمایه های شما به سرعت باز می گردد اگر بهترین غذا را در تمیزترین ظرف، در شیک ترین و راحت ترین فضا و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهید.

*باید کارتان با دیگران فرق داشته باشد. کالای متنوع عرضه کنید و خلاقانه اریه نمایید.
*خلاقیت، نگاهی نو به واقعیت است.
*اگر نتوانید خود را به جای مشتری قرار دهید به درد طراحی آگهی های تجاری نمی خورید.
*راز موفقیت، شناخت مشتری است.
*زمانی که رشد متوقف شود، مُردن فرا می رسد.
*بهترین نسخه برای نادان ماندن فرد تا ابد این است که شخص به معلوماتش قانع و نسبت به نوع افکارش راضی و خرسند باشد.
*لیاقت، اعتماد به نفس به وجود می آورد و با اعتماد به نفس می توان دنیا را فتح کرد.
*راز موفقیت در زندگی این است که بدانیم چطور می توان عقاید مردم را عوض کرد. داشتن این قدرت است که وکیل، کاسب، سیاستمدار و واعظ را موفق می گرداند.
*فقط کسانی پیروز می شوند که عقیده دارند پیروز خواهند شد.
*اجازه دهید که آن چه از دل شما می گذرد به واقعیت بپیوندد، زیرا هیچ کس به اندازه قلب تان به شما وفادار نیست.
*کلاً دلایلی را که خود ما پیدا می کنیم، آسان تر از دلایلی که دیگران آن را به ما تذکر می دهند، می پذیریم.
*سازمان نوآور، خلاق و یادگیرنده ایجاد نمایید.
*برای پیاده سازی موفق هر تکنیک مدیریت، بایبد پیش نیازهای آن را رعایت نمود.
*با تشکیل گروه های حل مسئله در سازمان، رشد آن را تسریع کنید.
*ایجاد شبکه های همکاری، سازمان را قدرتمند می کند.
*ارزش های بنیادینی که خود به آن ها اعتقاد دارید به دیگران نیز بشناسانید و برای شناساندن آن ها وقت صرف کنید.
*مثبت اندیشان نتیجه مثبت می گیرند چون از دشواری ها نمی هراسند.
*صبر و شکیبایی و سعه صدر و وسعت نظر از ویژگی های یک کارگزار است.
*بعضی چیزها وقتی راجع به آن ها حرف بزنید بهتر می شوند و بعضی چیزها وقتی در برابر آن ها سکوت شود.
*پنج چیز مدیران را تباه می کند: فریب دوستان و همکاران، روی گردانیدن از علم و صاحبان، تحقیر دیگران، غرور و از پس هوای نفس رفتن.
*کار مدیر، اداره کردن کارهایی است که به سایرین محول شده نه این که خود مدیر برای انجام هر کاری شخصاً اقدام نماید.
*تجربه، معلم خوبی است ولی حق التعلیم بالایی دارد.
*به جای سخت کوشی، هوشمندانه تر کار کنید.
*باید شروع به عمل کرد. عمل کردن، نگرش افراد را نسبت به محیط اطراف شان تغییر می دهد و آنان را متحول می سازد. اساس مدیریت، دقیقاً همین است.
*سعی کنید حقایق و دیدگاه ها را از هر انتقاد بیرون بکشید و آن ها را به عنوان شانسی برای یادگیری تلقی کنید.
*خروجی کار هر کس به خوبی تمرین اوست.
*مورد سنجش قرار گرفتن، بسیار آسان تر از سنجش کار دیگران است.
*کارهای بی ارزش هیچ سودی برای سازمان ندارد حتی اگر بسیار خوب انجام شود.
*بهبود کار و روش ها از آموزش شروع می شود و به آموزش ختم می شود.
*دستیابی به سطح کیفیت بالاتر، لزوماً نیازمند صرف هزینه های بیشتر نیست.
*اگر نتوانیم اندازه گیری کنیم، نمی توانیم کنترل کنیم؛ اگر نتوانیم کنترل کنیم، نمی توانیم مدیریت کنیم؛ و اگر نتوانیم مدیریت کنیم، نمی توانیم کارها را بهبود دهیم.
*پیامد هدف گذاری خوب، کارکرد خوب است.
*بزرگ بیاندیشید! بزرگ عمل کنید!
*انسان ها هنگامی ارتباط واقعی برقرار می کنند که در سازمان احساس امنیت کنند.
*یکی از سودمندترین و ساده ترین راه های تقویت روح اعتماد در سازمان، مشارکت اطلاعاتی است.
*بدون آگاهی (اطلاعات) نمی توان مسوولانه عمل کرد. فرد آگاه ناچار به عمل مسوولانه است.
*مبادله نظرات و اطلاعات، همان چیزی است که می تواند همه را در حال فعالیت نگه دارد.
*انسان بالغ، یک اشتباه را دو بار تکرار نمی کند.
*تجربه، نامی است که همه افراد بر روی اشتباه های خود می گذارند.
*هیچ چیز برای رهبران، بهتر از وجدان آسوده نیست.
*کارکنان سازمان باید قابلیت سر در گم نشدن در برابر مشکلات را داشته باشند.
*کسانی که دیر قول می دهند، خوش قول ترین مردم دنیا هستند.
*اندیشه کن، آنگاه سخن گوی تا از لغزش برکنار باشی
*سود جستن در تجارت مستلزم مراجعه دوباره مشتری است. مشتریانی که به داشتن کالا یا خدمات شما مباهات کرده و دوست شان را هم به مصرف آن تشویق می کنند.
*قصد و مقصد هر تجارت، خلق و حفظ مشتری است.
*هرگز قدرت یک مشتری ناراضی را دست کم نگیرید.
*حل مساله، ایجاد اهداف مشترک، گسترش منابع، تاکید بر نقاط اشتراک، مصالحه و رفتار آمرانه از جمله روش های مدیریتی تعارض هستند.
*مغرور بودن به دانش خود، بدترین نوع جهالت است.
*تفکر در عاقبت هر کار باعث رستگاری است.
*بسیاری از مردم در طول زندگی خود به ماهیگیری می پردازند و هیچ گاه درک نمی کنند که در پی چه ماهی ای هستند.
*فوریت زمان را دقیقاً با تاریخ و ساعت مشخص کنید.
*در برابر بحران واکنش نشان ندهید بلکه آن را اداره کنید.
*امروز تنها زمانی است که می توان در آن کاری انجام داد و یا نداد. دیروز گذشته و برای فردا نیز هیچ تضمینی وجود ندارد.
*دشواری آینده در این است که با ان چه ما به آن عادت کرده ایم، تفاوت دارد.
*بزرگ ترین نعمت های زندگی ما، زمان و آزادی انتخاب هستند.
*همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری اشتباه می کند، به جمله قبل مراجعه شود.
*یافتن مشتری به ماه ها تلاش نیاز دارد، اما از دست دادن مشتری در ثانیه ها اتفاق می افتد.
*ناراضی ترین مشتریان، مهم ترین منبع عبرت و یادگیری برای انسان ها هستند.
*برای تصمیم گیری، از کامل ترین، صحیح ترین و جدیدترین اطلاعات استفاده کنید.
*یک مدیر باید چشم اندازی گسترده داشته باشد.
*قبل از ایجاد تغییر، با کارکنان به صورت انفرادی و یا گروهی ملاقات کنید و نظر آن ها را جویا شوید.
*همانطور که سعی می کنید مخارج بیهوده را قطع کنید، این طرز تفکر را برای وقت خود نیز به کار بگیرید.
*خرج کردن در آموزش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است.

Linkback: http://irmeta.com/meta/b1839/t2402/
این مهم نیست که شما چه نوشته ای، بلکه مهم این است که دیگران چه برداشتی از آن دارند!


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
اینگونه بودن!

نویسنده fatima.asemuni

0 پاسخ ها
712 مشاهده
آخرين ارسال ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۸:۰۶
توسط fatima.asemuni
xx
شاغل بودن خانمها

نویسنده حبیبی

3 پاسخ ها
436 مشاهده
آخرين ارسال ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷:۵۸
توسط حبیبی
xx
قانونی بودن تعطیلی پنج شنبه ها

نویسنده سعدی مومیوند

0 پاسخ ها
457 مشاهده
آخرين ارسال ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲:۴۱
توسط سعدی مومیوند
xx
هفت راه برای «نه» گفتن

نویسنده آزاده پرتو

0 پاسخ ها
726 مشاهده
آخرين ارسال ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰:۳۵
توسط آزاده پرتو
xx
رای برای مدیریت یعنی ...؟؟

نویسنده sahel030

3 پاسخ ها
1646 مشاهده
آخرين ارسال ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹:۱۰
توسط homi
xx
رای برای مدیریت و محبوبیت ارسالها ؟

نویسنده bahar

4 پاسخ ها
1789 مشاهده
آخرين ارسال ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱:۱۱
توسط DELFAN
 


anything