Google


normal_post - چند اشتباه غیر قابل جبران در بازاریابی - متا نویسنده موضوع: چند اشتباه غیر قابل جبران در بازاریابی  (دفعات بازدید: 1174 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین امیر شهباززاده

xx - چند اشتباه غیر قابل جبران در بازاریابی - متا
چند اشتباه غیر قابل جبران در بازاریابی
« : ۲۷ تیر ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۷:۰۲ »
در شرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید .
1) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری
بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است . سوم ، همواره از اینکه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید.
2) عدم خرید(buy in )
مجریان ، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند ، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خرید ( buy in ) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان بدست آورید.
3) ترس
شرکت ها در برخورد با بازاریابی غالباً دچار ترسی مبهم و نامحسوس می گردند . آنها از نه خود بازاریابی، بلکه از عدم موفقیتشان در بازاریابی (که حتی آنان را از آغاز و ادامه کار باز می دارد) ، واهمه دارند . هنگامی که عملیات بازاریابیتان را راه اندازی می نمایید از اینکه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید، ترسی نداشته باشید.
4) عدم آموزش ؛ اگر به کارمندانتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مساله می تواند منجر به تحلیل کل مراحل بازاریابی گردد.
5) هدر رفتن سرمایه
اجرای عملیات50 دلاری که از اجزای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات 50000 دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است . بسیاری از تکنیک های بازاریابی ” سنتی“ ، مانند تبلیغات ، نمی توانند نتایج کافی ارایه دهند تا اینکه هزینه ها را ارزیابی نماییم .حداقل دو بار در سال به ارزیابی سرمایه بازاریابیتان بپردازید.
6) اتلاف وقت
خود را ملزم به این نکنید که هر هفته به گروه های شبکه ای بروید؛ اگر هیچگونه تجارتی در آن نمی بینید . تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن کنید ، تردیدی در کنار گذاشتن قسمتهایی که عمل نمی کند به خود راه ندهید.
7) عدم ارتباط
اگر در باره برگزاری یک سمینار مهم به کارمندانتان اطلاعاتی نداده اید ، آن را برگزار نکنید . در تمامی مسایل و جرییات بازاریابی ، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید.
8.) عدم مسوولیت پذیری
این مساله میتواند بدترین بزرگ ترین اشتباهی باشد که یک شرکت می تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند ، ضروری می باشد . در غیر این صورت شما به مرگ ” آری “ گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید.
9) عدم پرداخت پاداش
عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی کارمندانتان سبب می شود محرک هایی که می بایست به کار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معکوس داشته باشند . راه های موفقیت در بازاریابی را که پایه هایی ثابت و استوار دارند ، بشناسید.
10) عدم وجود دست نوشته
گفته اند : « هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح هایتان رابنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن ، دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
اینها اشتباهات متداولی هستند که بسیاری از تجارت ها با آن مواجه می گردند . با عدم تکرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود ، از آنان پیشی می گیرند.

[hs width=160 height=160]http://smartygeek.files.wordpress.com/2008/09/bazaryabi.jpg[/hs]


Linkback: http://irmeta.com/meta/b202/t2215/


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
بازاریابی پارتیزانی

نویسنده امیر شهباززاده

0 پاسخ ها
1037 مشاهده
آخرين ارسال ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹:۱۰
توسط امیر شهباززاده
xx
به سوی بازاریابی مستقیم

نویسنده A.Ehsani

1 پاسخ ها
1453 مشاهده
آخرين ارسال ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹:۵۶
توسط elihanif
xx
بازاریابی رابطه مند 2

نویسنده A.Ehsani

0 پاسخ ها
1530 مشاهده
آخرين ارسال ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰:۰۴
توسط A.Ehsani
xx
بازارگرايي؛ قلب بازاریابی

نویسنده hamidi

0 پاسخ ها
1115 مشاهده
آخرين ارسال ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۹:۴۹
توسط hamidi
xx
تحقیقات بازاریابی

نویسنده امیر شهباززاده

0 پاسخ ها
956 مشاهده
آخرين ارسال ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶:۱۶
توسط امیر شهباززاده
xx
بازاریابی اینترنتی

نویسنده hamidi

0 پاسخ ها
932 مشاهده
آخرين ارسال ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۱:۴۰
توسط hamidi