سلام
به اختصار مواردی را از نگاه پورتر در سه تفاوت (مزیت) رقابتی عرض می کنم
رهبری هزينه ، استراتژی تمايز و استراتژی تمرکز
از ديدگاه پورتر استراتژی ها اين امکان را به سازمان مي دهند که از سه مبنای متفاوت از مزيت هاي رقابتی بهره گيرد.
آن ها عبارتند از :
رهبري هزينه
استراتژی تمايز
استراتژی تمرکز
اين سه مبنا استراتژی های ژنريک يا عمومی نام دارند.
در [dot]استراتژی رهبری هزينه[/dot] شرکت اقدام به توليد و عرضه محصولات استاندارد مي کند که بهاي تمام شده هر واحد براي مشتري (کسي که نسبت به قيمت حساسيت دارد) کاهش مي يابد.
منظور از [dot]استراتژی تمايز[/dot] اين است که محصولات يا خدماتی ارائه شوند که در صنعت مورد نظر به عنوان محصول يا خدمتی منحصر بفرد تلقی گردند و به مشتريانی عرضه شوند که به قيمت حساسيت چندانی نشان نمی دهند.
مراد از استراتژی تمرکز توجه بر محصولات و خدمات خاص اين است که نيازهای گروه های کوچکی از مصرف کنندگان تأمين شود.
Linkback: https://irmeta.com/meta/b195/t19952/