سلام و درود
مدل کارنو به کیفیت رضایت مشتری می پردازد.
قبل از ارائه تعریف توسط دكتر نورياكي كانو نگاه به کیفیت، یک نگاه تک بعدی بود مثلا خوب یا بد که ایشان تعریفی دو بعدی که عبارتند از: (1) مرحله ای كه محصول يا كار عمل مي كند و (2) مرحله ای كه استفاده كننده از آن راضي است .
ارائه نمود
به هر شکل باید به این نکته توجه کنید که بخشهای مندرج در مدل کارنو منتقدان خود را دارد و به عنوان یک مدل غالب در ایران به شمار نمی رود.
با توجه به بازده کل که مد نظر سرکار است بهتر است ابتدا یک تعریف مشخص از بازده کل ارائه دهید سپس با توجه به مدلها آنرا اثبات کرده یا مدلی جدید را تدوین کرده به دنیا معرفی نمایید.
برای مثال مدل EFQM بازده کل را اشتهار به نیکویی با شمول تمامی شرکاری تجاری تعریف کرده است.
پس شما نیز تعریف خود را از بازده کل روشن بفرمایید تا بتوان تاثیر وجه نقد را بر آن در ماتریس متغیرها بررسی کرد.
موفق باشید