Google


normal_post - رقابت، عامل اصلي پيروزي پپسي  - متا نویسنده موضوع: رقابت، عامل اصلي پيروزي پپسي  (دفعات بازدید: 759 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین پارس اتیلن کیش

xx - رقابت، عامل اصلي پيروزي پپسي  - متا
رقابت، عامل اصلي پيروزي پپسي
« : ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲:۰۸ »
شركت پپسي در سال 1890 توسط داروساز جواني به نام «کيلب برادهام» اهل نيوبرن در ايالت کاروليناي شمالي در کشور آمريکا تاسيس شد. هدف برادهام از توليد اين نوشيدني، درمان درد معده بود. نام فعلي آن از اصطلاح پزشکي ديس‌پپسي  (Dyspepsia) به معناي سوء‌هاضمه گرفته شده‌است و گوياي سهل‌الهضم بودن و گوارا بودن اين نوشيدني است.
کيلب در ابتدا نوشابه را در داروخانه خود توليد مي‌کرد و به فروش مي‌رساند و بعدها نام آن را به دليل داشتن آنزيم پپسين و دانه‌هاي کولا که در آن به کار رفته بود، پپسي کولا ناميد. او به دنبال اين بود که نوشيدني بسازد که علاوه بر خوشمزگي و کمک به هضم غذا، در افزايش انرژي نيز موثر باشد.

در 1903 برادهام شروع به فروش پپسي کولاي ساخت خودش در يک انبار اجاره اي کرد و در آن سال 7968 گالون از شربت پپسي را فروخت. سال بعد پپسي در بطري‌هاي 280 سي‌سي عرضه شد و فروش آن به 19848 گالن افزايش يافت.
در سال 1909 قهرمان اتومبيلراني، بارني اولدفيلد، اولين فرد مشهوري بود که با جمله «نوشيدني قهرمانان، طراوت‌دهنده، مقوي و يک محرک خوب براي قبل از مسابقه» پپسي را تاييد کرد. بعد از آن عبارت «خوشمزه و سالم» براي دو دهه در تبليغات پپسي مورد استفاده قرار گرفت.

در 1926 لوگوي امروزي پپسي شکل گرفت که يك لوگوي ساده با پس زمينه‌اي از رنگ‌هاي پپسي و لغت Pepsi در جلوي آرم است. پنج سال بعد، در اوج رکود بزرگ اقتصادي جنگ جهاني اول، پپسي به دليل نوسان وحشتناک قيمت شکر، دچار ورشکستگي شد و هشت سال بعد دوباره اين قضيه تکرار شد. در پی آن دارايي‌هاي پپسي توسط شرکت «لوفت» خريداري شد. لوفت يک توليد‌کننده شيريني با فروشگاه‌هايي بود که در آنها نوشابه نيز عرضه مي‌شد. مدير اين شرکت پس از پاسخ منفي کوکا در رابطه با تخفيف در نرخ نوشابه، تصميم به جايگزيني آن با پپسي گرفته بود.

پپسي يکي از بهترين برند‌های دارای رتبه دوم در جهان بود که از لحاظ رتبه به رقيب اصلي‌اش بسيار نزديک بود. درست است که پپسی در آن زمان به اندازه کوکاکولا موفق نبود، ولي این شرکت هيچ گاه سعي نکرده از کوکاکولا تقليد کند. بلکه همواره در تقابل و تضاد با کوکاکولا بود و رمز موفقيت و پيشرفت آن در همين رقابت است. مثلا در همان سال‌هاي جنگ جهاني و در حمايت از آمريکا، پپسي ترکيب رنگ‌هاي آبي، سفيد و قرمز را براي خود انتخاب کرد که تا سال‌هاي اخير هم رنگ آبي، رنگ غالب تجاري پپسي است که با رنگ ويژه کوکاکولا يعني قرمز، در تضاد است.
متن کامل را از اینجا مطالعه نمائید.
http://fa.parsethylene-kish.com/spparsekish/default.aspx?page=Document&app=Documents&docId=15206&docParId=13080

Linkback: http://irmeta.com/meta/b2120/t13100/


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter
 


anything