Google


normal_post - خلق مدل کسب و کار - متا نویسنده موضوع: خلق مدل کسب و کار  (دفعات بازدید: 1579 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین مرتضی رئیسی

xx - خلق مدل کسب و کار - متا
خلق مدل کسب و کار
« : ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴:۱۱ »
سلام
در خصوص مدلهای خلق کسب و کار کسی اطلاعاتی را دارد؟

Linkback: https://irmeta.com/meta/b2116/t12754/

آفلاین مرتضایی

  • کاربر متایی
  • ******
  • index - خلق مدل کسب و کار - متا
  • تعداد ارسال: 1.157
  • متا امتیاز 85173 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به مرتضایی
  • رای برای مدیریت : 22
  • متحد متا
  • تخصص: کارشناس ارشد حسابداری
  • سمت: مدیر مالی و اداری
  • استان / شهر: البرز - کرج
  • سپاس شده از ایشان: 434
  • سپاس کرده از دیگران: 231
xx - خلق مدل کسب و کار - متا
پاسخ : خلق مدل کسب و کار
« پاسخ #1 : ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵:۰۲ »
سلام
در خصوص مدلهای خلق کسب و کار کسی اطلاعاتی را دارد؟
سلام مرتضی جان

فکر کنم راه و روش رسیدن به پول و سرمایه هستش ، البته زمان و مکان و چرایی و چگونگی این راه روش هم با توجه به اقتصاد جامعه هم به این مدلهای داد و ستدی بستگی  داره . که درحال حاضر بااین رکود اقتصادی و مدیریت غلط نقدینگی واحدهای تجاری فکرکنم خیلی خوب جواب بده .
آقا پیشنهاد بده یه چند تا از این مدلهارو ......
" فرشته های زمینی منتظر یاری شما هستند "
جهت عضویت در گروه محک و شرکت در این امر خدا پسندانه به لینک ذیل مراجعه فرمایید
منتظر حضورسبز شما هستیم

mahak2 - خلق مدل کسب و کار - متا

آفلاین مرتضی رئیسی

xx - خلق مدل کسب و کار - متا
پاسخ : خلق مدل کسب و کار
« پاسخ #2 : ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹:۰۶ »
سلام
جناب مرتضایی فرمایشات شم متین است و بنده هم موافق هستم در این اوضاع اقتصادی کسب و کارهایی است که میشود از ان به ثروت رسید ولی بحث بنده در خصوص نحوه علمی ایجاد یک کسب و کار است.
برای طراحی یک مدلکسب وکار باید در 9قسمت ابتدا برنامه ریزی کرد
1-طبقه بندی مشتریان2-ارزش قابل ارائه 3-کانالهای عرضه 4-ارتباط با مشتری 5-جریانهای در امدی 6-منابع کلیدی 7-فعالیتهای کلیدی 8-مشارکتهای کلیدی 9-ساختار هزینه
هر کدام از این موارد 9گانه بالا برای خود تفسیر دارد.در اینجا به شرح طبقه بندی مشتریان می پردازیم
1-ططبقه بندی مشتریان:در ابتدا ما باید تعیین نماییم که خدمات و کالای خود را برای کدام دسته از افراد میخواهیم ارائه بدهیم به عبارتی باید بازار هدف را تعیین نمائیم بطور مثال ما در یک منطقه که سطح زندگی و اقتصاد بسیار پائین است صحیح نیست فروشگاه البسه با مارکهای معروف و گران قیمت ایجاد کنیم اگر میخواهیم فروشگاه لباس دایر کنیم پس باید بدانیم با چه مشتریانی در ارتباط هستیم و یا اینکه ما اصولا دوست داریم خدمات و کالای ما را چه کسانی و با چه مشخصاتی استفاده کنند.مدل تجاری از درک عمیق از مشتریان هدف ایجاد میشود.در این قسمت مشتریان به دسته های ذیل تقسیم میشوند.
1-بازار مشتریان انبوه
2-بازار مشتریان ویژه
3-بازار بخش بندی شده
4-بخش بندیمتنوع
5-بخش بندی چند وجهی
که هرکدام شرایط خاص خودش را دارد
اگر اجازه بدهید تا اینجا بحث بماند و در این مورد دوستان هم نظر بدهند و بعد وارد بخشهای بعدی بشویم
این بحث از رئوس اصلی رشته مشاوران مالی است که علی الرغم اینکه با اعداد و ارقام و تراز کاری ندارد ولی در راستای بهبود شرکت و تامین مالی بسیار مفید است


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter