Google


normal_post - کارشناسی ارشد بالینی - متا نویسنده موضوع: کارشناسی ارشد بالینی  (دفعات بازدید: 3362 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین pr2

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
کارشناسی ارشد بالینی
« : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵:۵۶ »
سلام بچه ها کسی اینجا ارشد شرکت کرد امسال؟ من خیلی استرس دارم تا 4 خرداد که جوابا بیاد 8)(
بنظرتون کنکور چطور بود؟
اگر قبول نشم نمیدونم سال بعد بهتر میتونم بخونم یا نه!
بنظرتون چطور بخونیم تا قبول بشیم؟من استرس دارم برای جوابا ;)

Linkback: https://irmeta.com/meta/b375/t10555/

آفلاین A.Ehsani

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #1 : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹:۴۶ »
سلام

واقعا" متعجب موندم. کسی که امثال بنده برای استرس باید به ایشون مراجعه کنیم تا ما رو درمان کند خود ایشان استرس دارد! خوب بنده بخوام برای شما که روانشناس بالینی هستید نسخه بپیچونم کار درستی نیست ولی به نظر من یکی دو سال یا حتی 10 سال هم نمیتونه باعث این بشه ما موفق نباشیم. به اعتقاد من توی کنکور کسانی موفق ترند که عاشق مطالب هستند تا گرفتن مدرک تحصیلی چونکه اینطور بهتر درس رو یاد میگیرند و با شناختی که از شما دارم  واقعا به این رشته علاقه دارید پس اگر همیشه مطالعه داشته باشید میتونید موفق بشید فقط عدم قبولی به معنای شکست نیست بلکه این سختی ها ما رو توانا تر میکند در برابر سختی هائی که در پیش خواهیم داشت.

آفلاین اجـاقـی

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #2 : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶:۴۵ »
سلام پرستوی عزیز خوبید؟

یکی از دوستان (mahsa.r) ترم آخر ارشد روان شناسی بالینی هست، فکر کنم ایشون اگر براشون مقدور باشه بتونند کمکتون کنند.
البته من بالینی شرکت نکردم ، اما امسال بیشتر دوستان روان شناسی و علوم تربیتی ناراضی بودند، به نظرم سوالات از سال گذشته کمی سخت تر بود. اما اگه واقعا خوب خونده باشی، خوب جای نگرانی نیست. اگر هم مثل من خیلی فرصت مطالعه نداشتی، نتیجه هر چی که هست امیدوار باش و برای سال آینده با تلاش بیشتر برنامه ریزی کن. با صحبت های جناب اقای احسانی هم کاملا موافقم.

نقل قول
عدم قبولی به معنای شکست نیست بلکه این سختی ها ما رو توانا تر میکند در برابر سختی هائی که در پیش خواهیم داشت.


امیدوارم که موفق باشید
mahak2 - کارشناسی ارشد بالینی - متا
دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل

آفلاین pr2

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #3 : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶:۲۲ »
سلام

واقعا" متعجب موندم. کسی که امثال بنده برای استرس باید به ایشون مراجعه کنیم تا ما رو درمان کند خود ایشان استرس دارد! خوب بنده بخوام برای شما که روانشناس بالینی هستید نسخه بپیچونم کار درستی نیست ولی به نظر من یکی دو سال یا حتی 10 سال هم نمیتونه باعث این بشه ما موفق نباشیم. به اعتقاد من توی کنکور کسانی موفق ترند که عاشق مطالب هستند تا گرفتن مدرک تحصیلی چونکه اینطور بهتر درس رو یاد میگیرند و با شناختی که از شما دارم  واقعا به این رشته علاقه دارید پس اگر همیشه مطالعه داشته باشید میتونید موفق بشید فقط عدم قبولی به معنای شکست نیست بلکه این سختی ها ما رو توانا تر میکند در برابر سختی هائی که در پیش خواهیم داشت.

چرا شما فکر میکنید ی روانشناس از هر ویژگی طبیعی که همه دارند مبراست؟
یعنی ی پزشک قلب نباید قلب درد داشته باشه؟

یا ی دندون پزشک برای چکاپ دندوناش پیش همکارش نمیره؟

متاسف شدم با این دید اشتباه!!!!متاسفانه زوانشناسا بخاطر دیدن مشکلات مردم خودشون اگر پیش روانشناس نرند آروم نمیشند....فکر کنید در هفته 30 تا !!!نه کمتر فقط 5 تا مریض با مشکلات مختلف حال شمار بد میکنه...
در ضمن استرس داشتن ی امر کاملا طبیعی هست و اگر کسی مثل شما یا من ادعا کنیم نگران نمیشی یا استرسی نداریم اینو بدونید که ی دروغگوش غیر حرفه ای هستید.
تنها در صورتی ی ویژگی طبیعی حاد و اختلال نامیده میشه که در عملکرد شما تاثیر بگذاره جناب محترم....
نکته آخر قبل از قضاوت خوب فکرکنید!از کجای نوشته ی من این برداشت و کردید که من صرفا دنبال مدرک هستم....؟یا اینکه به درسی که خوندم با میل خودم اومدم و کاملا بهش علاقه دارم؟

آفلاین pr2

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #4 : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵:۳۵ »
سلام پرستوی عزیز خوبید؟

یکی از دوستان (mahsa.r) ترم آخر ارشد روان شناسی بالینی هست، فکر کنم ایشون اگر براشون مقدور باشه بتونند کمکتون کنند.
البته من بالینی شرکت نکردم ، اما امسال بیشتر دوستان روان شناسی و علوم تربیتی ناراضی بودند، به نظرم سوالات از سال گذشته کمی سخت تر بود. اما اگه واقعا خوب خونده باشی، خوب جای نگرانی نیست. اگر هم مثل من خیلی فرصت مطالعه نداشتی، نتیجه هر چی که هست امیدوار باش و برای سال آینده با تلاش بیشتر برنامه ریزی کن. با صحبت های جناب اقای احسانی هم کاملا موافقم.


امیدوارم که موفق باشید

مرسییییی اگه خدای نکرده قبول نشم باید دوباره شروع کنم.....بهر حال ممنونم عسیسم

آفلاین A.Ehsani

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #5 : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲:۱۸ »
سلام

اصلا" قصد ناراحتی شما رو نداشتم به هر حال منظورم این نبود شما موجودی از جنس دیگر هستید مثل همه دارای ویژگیهای یک موجود زمینی هستید فقط نظرم این بود شما یک متخصص هستید مسلما" ریشه های استرس را میشناسید و آثار آن را نیز مطلع هستیدو راه های مقابله با آن را نیز آموزش دیدید پس مسلما" یک فرد ناآگاه ممکن است تا حد نهایت و بیماری پیش رود ولی قاعدتا" یک روانشناس اینچنین نیست .
و البته قبول هم دارم که بسیاری از انسانها هستند که به دیگران کمکهای زیادی میکنند در حالی از کمک به خود عاجز هستند. یک دوستی دارم مدد کار اجتماعیست و عاشق خدمت به کسانی است که مشکلات شاید لاینحل دارند و ده ها نفر رو کمک کرده ولی متاسفانه مشکل خودش لاینحل باقیست.

بازهم عرض میکنم منظوربدی نداشتم و پیام شما رو دیدم خواستم پاسخ خودم رو حذف کنم که دیدم تاپیک چند پاسخ دیگر هم هست جسارت نکردم لذا از پاسخ شما ممنونم و استفاده بردم.

آفلاین اجـاقـی

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #6 : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱:۰۱ »
سلام و وقت بخیر

پرستوی عزیز انشاالله که قبول می شی، اما اگر هم نشد شروعی دوباره با انرژی بیشتر و برنامه ریزی بهتر... و فرصت بیشتر برای مطالعه دارید.

در مورد مطلبی هم که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، یک تجربه دارم که خدمت دوستان عرض می کنم. زمانی که کتاب های مشاوره رو مطالعه، و فنون مشاوره رو بررسی می کردم با توجه به تجربه ای که در مدرسه با مشکلات دانش آموزان و درخواست های مشاوره ای که می شد داشتم، گاهی فشار این مسائل آنقدر زیاد بود که شاید خودم دچار استرس می شدم. و گاهی حل کردن مسائل برایم دشوار می شد. با خودم فکر کردم که خوب روان شناسان هم مثل سایر انسان ها دارای احساسات و هیجان هایی هستند که گاهی کنترل این حواس برای خودشان هم دشوار می شود .
خوب انسـان هـا زمانـی که با مشکلـی روبه رو باشنـد یا به مرحـله برانگیختگـی رسیده باشنـد که نتوانند راهـی را بدرستی انتخاب کنند نیاز به یک مشاور یا راهنما دارند. که این مشاور با استفاده از مهارت های مشاوره و روان شناسی و با تجارب خود، بتواند آگاهی شخص را نسبت به مشکلش بالاببرد و با راهکارهای مناسب بتواند به او کمک کند تا احساسات درونی خودش را بشناسد و مشکلش را حل کند.

اما سوال من اینجا بود که: اگر زمانی خود مشاور یا روان شناس که خود دارای مهارت و تجارب بسیاری است و به صورت تئوری راهکارها را می داند، مشکلی داشته باشد که اگر ساده باشد خود می تواند مشکلش را حل کند. اما زمانی که شخص نتواند خود بدرستی تصمیم بگیرد باید چکار کند؟ آیا می تواند با استفاده از مهارت هایی که برای دیگران بکار می گیرد مشکلش و احساسش را شناسایی کند و حل نماید. آیا واقعا برایش مقدور است تا علمش را به صورت عملی انجام دهد. و یا اینکه باید حتما به مشاور دیگری رجوع کند؟
پاسخ بعضی دوستان روان شناس و مشاور گرامی در مقطع دکترا و ارشد این گونه بود:


نقل قول
در وهله نخست باید بدونیم که روانشناس و مشاور خودشون قبل از اینکه روانشناس و مشاور باشن، انسان هستند و مانند سایر انسان ها دچار غم و شادی، افسردگی و اضطراب، دلخوشی و هیجانات مختلف و حالات انسانی گوناگون میشن

...

بچه های روانشناسی و مشاوره و کودکان استثنایی و ... چند سال این دوره رو می گذرونن و کم کم آشنا میشن با اختلالات و مشکلات. همچنین به تدریج با آشنایی با راه های درمانی و پیشگیری سعی می کنن اون ها رو توی زندگی پیاده کنند. هر چند به این آسونی ها هم نیست. منتها همین آشنایی اولیه دست کم کمک می کنه تا از مشکلات خود پیشگیری کنند. عده ای ممکنه از قبل از ورود به این رشته ها مشکلی داشته باشن و هنوز درمان نشده باشه. مقداری مطالعه میتونه کمکشون کنه ولی شاید نیاز به درمان جدی تری باشه و اون ها مجبور بشن رجوع کنن به یک فرد متخصص

دانشجوهایی که هنوز با روش ها آشنایی کافی ندارند که معمولا مشکل خاصی ندارن با روشهایی که درمانگر به کار می بره و ممکنه به درمان پاسخ سریعتری بدن. اما اون دسته که با روش ها آشنایی مناسبی دارند ممکنه واقعا دچار مشکلاتی بشن. اینجاست که میشه حکایت کوزه گر!

در اینگونه موارد اگر مشکل به گونه ای باشه که زیاد حاد نباشه، مثل افسردگی یا اضطراب خفیف، شاید خودشون بتونن راهکارهایی انتخاب کنند؛ اما اگر دچار اختلالات شدید بشن فرق می کنه. اگر مثلا ارتباطشون با دنیای واقع قطع بشه، اونوقت شاید نیاز باشه بستری هم بشن!

به هر صورت باید بپذیریم که یک روانشناس یا مشاور هم مثل سایر انسان ها ممکنه دچار مشکلاتی بشه و حتما همینطوره. حالا بعضا میتونه یه سری پیشگیری هایی انجام بده یا اگر مشکل خفیف هست مشکل رو برطرف کنه، ولی در مواقعی که شدیدا دچار مشکل میشه نیاز به یک درمانگر متخصص و تاثیرگذار داره. شاید درمانگر بتونه همون روش ها رو به گونه ای نوین پیاده کنه تا اثرگذار باشه.
...

روانشناس یا مشاوره قبل از هر چیز باید توانایی برقرار کردن ارتباط با دیگران رو داشته باشه تا حرفش هم موثر بیفته و خودش هم باید توی زندگیش نشون بده که چیزهایی که میدونه رو میشه پیاده کرد. شاید اگر چنین روانشناس یا مشاوری پیدا بشه بتونه بر روانشناس یا مشاور مراجع! هم تاثیرگذار باشه.
و پاسخ دوستی دیگر:

نقل قول
گاهی شده با مشکلاتی برخورد کنم خودم راهشو میدونم و انجام میدم
اما گاهی آدم احساسش آنچنان درگیر میشه که نمیتونه راهی رو هم که میدونه انجام بده انگار منتظره یکی هلش بده و براش استارت بزنه. یا اینکه مثل خیلی از مراجع ها راهکار نمیخاد فقط یه گوش شنوا و یه همدل میخاد.

البته من فکر می کنم منظور پرستوی عزیز از استرس، یک استرس طبیعی بود که همه ما در زمان شنیدن خبری داریم و این واقعا طبیعی هست و هیچ کس نمی تواند اون رو در خودش انکار کند. و این مسئله رو علم روان شناسی هم ثابت کرده است.

در آخر از تواضع و مناعت طبع جناب آقای احسانی هم بسیار سپاسگزارم که با انتقادی که دوستمون کرد، بسیار منطقی برخورد کردند.

                                                                                                                            با احترام



 
mahak2 - کارشناسی ارشد بالینی - متا
دفتر تلفن مشاغل سامانه پیام کوتاه ویژه اعضای دفتر تلفن مشاغل

آفلاین pr2

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #7 : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵:۰۹ »
علاوه بر حسن نیتی که به من داشتید از مطابی که گذاشتید استفاده کردم واقعا ممنونم ازتون ;D ^o^

آفلاین pr2

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #8 : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹:۲۵ »
سلام

اصلا" قصد ناراحتی شما رو نداشتم به هر حال منظورم این نبود شما موجودی از جنس دیگر هستید مثل همه دارای ویژگیهای یک موجود زمینی هستید فقط نظرم این بود شما یک متخصص هستید مسلما" ریشه های استرس را میشناسید و آثار آن را نیز مطلع هستیدو راه های مقابله با آن را نیز آموزش دیدید پس مسلما" یک فرد ناآگاه ممکن است تا حد نهایت و بیماری پیش رود ولی قاعدتا" یک روانشناس اینچنین نیست .
و البته قبول هم دارم که بسیاری از انسانها هستند که به دیگران کمکهای زیادی میکنند در حالی از کمک به خود عاجز هستند. یک دوستی دارم مدد کار اجتماعیست و عاشق خدمت به کسانی است که مشکلات شاید لاینحل دارند و ده ها نفر رو کمک کرده ولی متاسفانه مشکل خودش لاینحل باقیست.

بازهم عرض میکنم منظوربدی نداشتم و پیام شما رو دیدم خواستم پاسخ خودم رو حذف کنم که دیدم تاپیک چند پاسخ دیگر هم هست جسارت نکردم لذا از پاسخ شما ممنونم و استفاده بردم.

خب اگر بگم ناراحت نشدم دروغ گفتم ی دروغ کاملا واضح
ناراحتی من از برداشت شما بود  متقابلا اگر هم من شمارو ناراحت کردم معذرت میخوام
من معتقدم هنوز خودم آمادگی اینو ندارم که به خودم بگم روانشناس اینو قبلا به دوستام مطرح کردم
اما نه اینکه خودم و دست کم بگیرم روانشناسی در وهله اول به خود آدم ها کمک میکنه مثل مشکلاتی که خودم داشتم و به خوبی از پسشون بر اومدم.و از پس بعضیهاشم نه....
من اصلا روانشناسی رو دوست نداشتم من اصلا انسانی نخوندم من تجربی بودم و عاشق دندون پزشکی.....
بهر حال از نظر لطف شما دوست عزیزم ممنونم
میدونید همیشه انتقاد ها به آدم کمک میکنه نه تعریف و تمجید ها....
منم از انتقاد شما متشکرم موفق باشید ;D

آفلاین A.Ehsani

xx - کارشناسی ارشد بالینی - متا
پاسخ : کارشناسی ارشد بالینی
« پاسخ #9 : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹:۲۳ »
سلام

من هم ناراحت نشدم و بابت برداشت اشتباهم از شما عذرخواهی میکنم. ضمنا" از توضیحات مفیدشما و سرکارخانم اجاقی تشکر میکنم.


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی

نویسنده اجـاقـی

9 پاسخ ها
11963 مشاهده
آخرين ارسال ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰:۳۲
توسط اجـاقـی
xx
روانشناسی بالینی

نویسنده اجـاقـی

1 پاسخ ها
2544 مشاهده
آخرين ارسال ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷:۴۸
توسط pr2
 

anything