• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا نویسنده موضوع: ضریب بیمه بر روی قرارداد  (دفعات بازدید: 7612 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #15 : ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸:۲۲ »
با عرض سلام مجدد
همکار گرامی از ظواهر امر پیداست که با تامل مطالعه نکرده اید
کجای جملات بنده متناقض می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟بنده هم در بیانات خود دقیقا به این موضوع اشاره کرده ام جمله نخواهد بود حجت را تمام خواهد کرد
سلام

شما حجت را با اين جمله تمام كرديد :
بلی حتما
طبق بخشنامه 11/1 سازمان شعب مجاز به درخواست بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی که فعالیت انها پیمانکاری یا مهندسین مشاور می باشد و حق بیمه آنها مطابق مواد 38 و 41 قانون و بخشنامه 14 جدید درامد  دریافت و مفاصا حساب صادر می گردد نخواهد بود.
از دید بیمه شرکتهایی که پیمانکاری و مهندسین مشاور نباشند مانند(بازرگانی -صنعتی-خدماتی) حق بیمه آنها طبق حسابرسی از دفاتر آنان اخذ می گردد و این شرکتها چنانچه نیاز به مفاصا حساب داشته باشند
 
بنده هم به اقای شاهی موافق هستم. به احتمال زمینه فعالیت شرکت مورد نظر خدماتی می باشد نه پیمانکاری ، که همان طور که مطرح شد این شرکتها با ارائه تعهد نامه ارائه دفاتر قانونی و تراز آزمایشی به سازمان می توانند مفاصا حساب دریافت نمایند به این دلیل که بیمه این قبیل شرکتها طبق بخشنامه 14 سازمان از طریق حسابرسی از دفاتر انان اخذ می گردد نه مبلغ قرارداد موضوع ماده 41 سازمان
اگه شرکتتون لیستهای پرسنل و حق بیمه اش را (در دوره اجرای قرارداد)تمام وکمال پرداخت کرده،هیچ مبلغ اضافی نیاز نیست که پرداخت بکنید وباید تکمیل یک تعهدنامه،مفاصا حسابتون رو بدن.آخرین مقررات وقانون اینه.
با تشکر
الان نفر ثالثي كه مطالعه لينك را انجام ميدهد چه كاري ميبايست انجام دهد؟
فرموده ايد كه:طبق بخشنامه 11 درامدي فقط از طريق رسيدگي بيمه تان تعيين ميشود
بيمه اين گونه شركتها طبق بخشنامه 14 سازمان از طریق حسابرسی از دفاتر انان اخذ می گردد
طبق بخشنامه 11/1 سازمان شعب مجاز به درخواست بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی که فعالیت انها پیمانکاری یا مهندسین مشاور می باشدحق بیمه آنها مطابق مواد 38 و 41 قانون و بخشنامه 14 جدید درامد  دریافت و مفاصا حساب صادر می گردد نخواهد بود.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همانطور كه ميبينيد مطالباتان را با دقت كافي خوانده ام.
طبق راي ديوان و توضيحات پيوست آن چنانچه قراردادي مشمول ماده 38 و 41 باشد مشمول بخشنامه 11 نميشود
--------------------------------
وفق مفاد تذکر بند « الف» بخشنامه 1/11 جدید درآمد و برخلاف ادعای شاکی چنانچه در بخش پیمانکاری قراردادی مشمول مواد 38 و 41 قانون درآمد و اعمال ضرایب مندرج در مصوبه 240 مورخ 24/1/1370 قرار گیرد از شمول بخشنامه 11 و 1/11 خارج می باشد.
سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع قانون تجارت کار و تامین اجتماعی

آفلاین رضا حسینی منش

xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #16 : ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۸:۲۶ »
نقل قول
شما حجت را با اين جمله تمام كرديد :
نقل قول
بلی حتما
طبق بخشنامه 11/1 سازمان شعب مجاز به درخواست بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی که فعالیت انها پیمانکاری یا مهندسین مشاور می باشد و حق بیمه آنها مطابق مواد 38 و 41 قانون و بخشنامه 14 جدید درامد  دریافت و مفاصا حساب صادر می گردد نخواهد بود.
از دید بیمه شرکتهایی که پیمانکاری و مهندسین مشاور نباشند مانند(بازرگانی -صنعتی-خدماتی) حق بیمه آنها طبق حسابرسی از دفاتر آنان اخذ می گردد و این شرکتها چنانچه نیاز به مفاصا حساب داشته باشند
 
همکار گرامی میشه بفرمایید کجای جمله فوق مشکل داره؟؟
پارگراف اول عینا متن بخشنامه 11/1 می باشد.که نسبت به معترضید
بنده همان طور که عرض کردم از لحاظ دید بیمه ای به 2 صورت عمل می گردد
1- شرکتهای پیمانکاری و مهندسین مشاور که طبق قسمت اول و دوم بخشنامه14 حق بیمه آنها محاسبه میگردد
2-شرکتهای خدماتی-بازرگانی-صنعتی که طبق قسمت سوم بخشنامه14 و بخشنامه11/1 از طریق حسابرسی دفاتر حق بیمه وصول میگردد. تمام عرایض بنده همین بود.
حال چرا خرده میگیرد جای تامل است؟؟

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #17 : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱:۴۲ »
اقای کیانی
بنده هم به اقای شاهی موافق هستم. به احتمال زمینه فعالیت شرکت مورد نظر خدماتی می باشد نه پیمانکاری ، که همان طور که مطرح شد این شرکتها با ارائه تعهد نامه ارائه دفاتر قانونی و تراز آزمایشی به سازمان می توانند مفاصا حساب دریافت نمایند به این دلیل که بیمه این قبیل شرکتها طبق بخشنامه 14 سازمان از طریق حسابرسی از دفاتر انان اخذ می گردد نه مبلغ قرارداد موضوع ماده 41 سازمان
سلام
قرارداد فروش و نصب را یک شرکت خدماتی انجام میدهد؟!
پس میفرمایید در قرارداد بابت بخش نصب نبایست ببمه ای لحاظ شود و منتظر بمانند تا حسابرس بیمه بیاید و مبلغ تعیین کند؟!

سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین رضا حسینی منش

xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #18 : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳:۵۵ »
نقل قول
قرارداد فروش و نصب را یک شرکت خدماتی انجام میدهد؟!
به نظر شما اشکالی داره؟؟
نقل قول
پس میفرمایید در قرارداد بابت بخش نصب نبایست ببمه ای لحاظ شود و منتظر بمانند تا حسابرس بیمه بیاید و مبلغ تعیین کند؟!
تا اونجایی که یاد دارم چنین حرفی را نزده ام .از کدوم جملات بنده این چنین استنباط کرده اید؟؟؟!!!!!
سخن بنده در مورد نحوه دریافت مفاصا حساب از دید تامین اجتماعی می باشد .که دراین شرکتها شما با ارائه تعهد نامه منظم فعلا مفاصا را دریافت ودر آینده از طریق حسابرسی از دفاتر ، بیمه قراردادها وصول میگردد.

آفلاین لینا

xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #19 : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰:۴۹ »
نقل قول
طبق بخشنامه 11/1 سازمان شعب مجاز به درخواست بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی که فعالیت انها پیمانکاری یا مهندسین مشاور می باشدحق بیمه آنها مطابق مواد 38 و 41 قانون و بخشنامه 14 جدید درامد  دریافت و مفاصا حساب صادر می گردد نخواهد بود.

با سلام

ایا صحت دارد که این بخشنامه باطل گردیده و شرکتهای که مشمول ماده 38  میگردند هم حسابرسی میگردند؟
چون یک شرکت حسابرسی ادعا دارد که بخشنامه باطل شده و حتی تامین اجتماعی در تهران غرب برای حسابرسی دفاتر ان شرکت که صرفا فعالیتشان پیمانکاری میکند امده

لطفا راهنمایی فرمایید چون من به کارفرما گفتم که مشمول حسابرسی نمیگردند چون فعالیت پیمانکاری و نهایت امر درصد بیمه قرارداد طبق ضریب پیمان باید پرداخت نمایند و هر چه الان لیست میدهند علی الحساب و بابت حداقل دادن جریمه نمیگردند

با تشکر

آفلاین رضا حسینی منش

xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #20 : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰:۵۷ »
با سلام

نقل قول
ایا صحت دارد که این بخشنامه باطل گردیده و شرکتهای که مشمول ماده 38  میگردند هم حسابرسی میگردند؟
خیر به هیچ عنوان
همان طور که مشاهده کردید آقای کیانی در صفحه نخست رای دیوان را قرار دادند و بخشنامه 11/1 به قوت خود باقی است
با احترام

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #21 : ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶:۵۴ »
تا اونجایی که یاد دارم چنین حرفی را نزده ام .از کدوم جملات بنده این چنین استنباط کرده اید؟؟؟!!!!!
استنباط نيست.فرمايش جنابعالي است :
اقای کیانی
بنده هم به اقای شاهی موافق هستم. به احتمال زمینه فعالیت شرکت مورد نظر خدماتی می باشد نه پیمانکاری ، که همان طور که مطرح شد این شرکتها با ارائه تعهد نامه ارائه دفاتر قانونی و تراز آزمایشی به سازمان می توانند مفاصا حساب دریافت نمایند به این دلیل که بیمه این قبیل شرکتها طبق بخشنامه 14 سازمان از طریق حسابرسی از دفاتر انان اخذ می گردد نه مبلغ قرارداد موضوع ماده 41 سازمان
طبق راي ديوان و توضيحات مندرج در آن :
چون قرارداد داراي قرارداد نصب است مشمول ماده 38 ميگردد  .پس :
طبق بخشنامه 11/1 سازمان شعب مجاز به درخواست بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی که فعالیت انها پیمانکاری یا مهندسین مشاور می باشدحق بیمه آنها مطابق مواد 38 و 41 قانون و بخشنامه 14 جدید درامد دریافت و مفاصا حساب صادر می گردد ،نخواهد بود.
استنباط خودتان از نقلي كه فرموده ايد،چيست؟خواهشا فقط در خصوص بند بلد شده توضيح فرماييد!
سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین sedigheh81

xx - ضریب بیمه بر روی قرارداد - متا
پاسخ : ضریب بیمه بر روی قرارداد
« پاسخ #22 : ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴:۲۸ »
با سلام و احترام محضر تمام دوستان و سروران
قرارداد فروش، نصب، راه اندازی و پشتیبانی یک سری سیستم الکترونیکی منعقد نمودیم. در زمان پرداخت فاکتور، کارفرما شانزده و شش دهم رقم قرارداد را بابت بیمه کسر کرده است! به این درصد عجیب و غریب که اعتراض کردیم گفتند که به دستور سازمان تامین اجتماعی روی قراردادهای مختلف دو نوع درصد  شانزده و شش دهم و  شش و شش دهم رو ابلاغ کرده و اگر به قرارداد ما کسورات اینجوری نزنن بیمه اونها رو جریمه خواهد کرد.
من تا بحال چنین چیزی نشنیده بودم و در حال حاضر فکر نمی کنم بتونیم با استناد به ماده قانونی از کارفرما پولمون رو بگیریم.
تامین اجتماعی هم گفته باید دفاترتون رو ارائه بدید بررسی کنیم اولش هم حکم میدیم که 8 تا 9 درصد از قراردادتون رو کسر کنیم بعد شما میرین اعتراض می کنین که مثلا نصف پول قرارداد مال خرید کالا بوده اونوقت شاید شاید یه درصدی از خریدتون رو ازش بیمه کم نکنند....
آیا میشه گفت نکته آموزشی این تجربه برای ما این بود که قراردادهامون رو سوا ببندیم؟ برای فروش جدا و برای خدمات جدا؟
اصلا آیا از قرارداد فروش هیچی بیمه کسر نمیشه؟

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالیات بر ارزش افزوده


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
بیمه قراردادهای پیمانکاری - با کسر سپرده دیگر حق بیمه قرارداد کسر نمی شود؟

نویسنده zohre bahrami

5 پاسخ ها
9228 مشاهده
آخرين ارسال ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸:۵۴
توسط zohre bahrami
xx
بیمه قرارداد نصب

نویسنده مرتضی رئیسی

0 پاسخ ها
851 مشاهده
آخرين ارسال ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰:۲۰
توسط مرتضی رئیسی
xx
عدم کسر بیمه از قرارداد خدماتی

نویسنده فائزه حیدری

6 پاسخ ها
5353 مشاهده
آخرين ارسال ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰:۴۵
توسط zohre bahrami
xx
آیا به این قرارداد بیمه تعلق میگیرد

نویسنده morteza_a

1 پاسخ ها
568 مشاهده
آخرين ارسال ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷:۱۳
توسط امیرحسین منتظری
xx
5% سپرده بیمه قرارداد های تامین نیروی انسانی

نویسنده امیر63

2 پاسخ ها
5415 مشاهده
آخرين ارسال ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸:۲۸
توسط rezasalar
xx
مبنای تشخیص حق بیمه قرارداد برای شرکتهای خدماتی غیر پیمانکار

نویسنده omidmail2

0 پاسخ ها
946 مشاهده
آخرين ارسال ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵:۵۱
توسط omidmail2
 


anything