• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - عدم ثبت سپرده - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - عدم ثبت سپرده - متا نویسنده موضوع: عدم ثبت سپرده  (دفعات بازدید: 3458 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین آیلان

xx - عدم ثبت سپرده - متا
عدم ثبت سپرده
« : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴:۵۶ »
با سلام خدمت همگی دوستان
ما یک شرکت تولیدی هستیم که با شرکتهای دولتی از قبیل پتروشیمی و نفت و... کار میکنیم
برای فروش با هر یک از اینها در مناقصات شرکت کرده و برنده که شدیم بایستی مثلا در عرض یکسال 1000 تن محصول به فلان جا ارسال کنیم حال برای اینکه آنها از این ارسال مطمئن باشند که ما تا آخر سال این 1000 تن را میفرستیم یک مبلغی بالای 1 میلیون به حساب آنها واریز کرده و پایان قرارداد این مبلغ به ما بر میگردد
حالا سوال بنده اینست که اول قرارداد مبلغی توسط شرکا به حساب این شرکت واریز شد که به هر دلیل به حسابداری نرسید (سال 89)
حال پایان قرارداد شده و ایت مبلغ توسط آ« شرکت به حساب شرکتی ما واریز شده است(حسابی که با آن هربار آ« شرکت فروش ها را تسویه می کرد)(سال 90)
حال دوستان برای اینکه این مبلغ در سال قبل ثبت نشده دفاتر رد است
آیا می توانم این مبلغ را اول سال 90 توسط شرکا به حساب شرکت مزبور واریز کنم و الان که ایشان به حساب شرکتی بنده واریز کرده مبلغ مانده صفر شود؟
اگر می شود چه مشکلاتی خواهد داشت؟دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید


Linkback: https://irmeta.com/meta/b277/t9081/
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالی

آفلاین iacpa

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #1 : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵:۰۵ »
سلام خدمت شما همکار گرامی

سال گذشته مبلغی بابت سپرده از محل جاری سهامداران به طرف حسابی پرداخت شده که در دفاتر شما ثبت نگردیده ، اولا که باید عرض کنم این موضوع خیلی برای شما مشکل ساز نخواهد بود.

البته در آئین نامه تحریر دفاتر ذکر گردیده عدم ثبت یک یا چند رویداد مالی منجر به رد دفاتر میشود اما در زمان رسیدگی به سطح اهمیت رقم ثبت نشده توجه میکنند ، پس مشکلی نیست.

حال باید مک معادله را حل کنیم

میدانیم که در حسابداری یک بدهکار دارم و یک بستانکار.

یعنی زمانی که حسابی بدهکار شد قطعا روزی بستانکار و بسته خواهد شد و همچنین بلعکس.

شما یک طرف معادله را حل نکردید یعنس عدم ثبت یک رویداد در دفاتر ، پس چاره ای نیست که طرف دوم را هم بر اساس عدم ثبت طرف اول بسازیم

بهتر است مبلغ واریز شده به حسابتان را واریزی شرکا تلقی کنید.

1 - مبلغی که شرکا به شرکت پرداخت کرده بودند در حسابها ثبت و آنها بستانکار میشوند.

2 - طرف حساب بانک شما مشخص شده و مغایرت موجود از بین خواهد رفت.

موفق باشید ...

آفلاین آیلان

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #2 : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴:۲۰ »
با سلام و باتشکر فراوان از شما

بنده این فکر را کرده بودم و عرض کردم ملاحظه بفرمایید:
با سلام خدمت همگی دوستان
ما یک شرکت تولیدی هستیم که با شرکتهای دولتی از قبیل پتروشیمی و نفت و... کار میکنیم
برای فروش با هر یک از اینها در مناقصات شرکت کرده و برنده که شدیم بایستی مثلا در عرض یکسال 1000 تن محصول به فلان جا ارسال کنیم حال برای اینکه آنها از این ارسال مطمئن باشند که ما تا آخر سال این 1000 تن را میفرستیم یک مبلغی بالای 1 میلیون به حساب آنها واریز کرده و پایان قرارداد این مبلغ به ما بر میگردد
حالا سوال بنده اینست که اول قرارداد مبلغی توسط شرکا به حساب این شرکت واریز شد که به هر دلیل به حسابداری نرسید (سال 89)
حال پایان قرارداد شده و ایت مبلغ توسط آ« شرکت به حساب شرکتی ما واریز شده است(حسابی که با آن هربار آ« شرکت فروش ها را تسویه می کرد)(سال 90)
حال دوستان برای اینکه این مبلغ در سال قبل ثبت نشده دفاتر رد است
آیا می توانم این مبلغ را اول سال 90 توسط شرکا به حساب شرکت مزبور واریز کنم و الان که ایشان به حساب شرکتی بنده واریز کرده مبلغ مانده صفر شود؟
اگر می شود چه مشکلاتی خواهد داشت؟دوستان لطفا راهنمایی بفرمایید


ولی مشکل بنده اینست که نام آن شرکت دولتی در پرینت بانکی من هست و نمیتوانم شرکا ثبت کنم!!!!
و سوال بعدی اینست که اگر آن شرکت در سال 89 این رقم را اظهار کرده باشد بنده و دارایی از آن استعلام بگیرد من کاری ازم بر نمی آید درسته؟
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین آیلان

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #3 : ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴:۵۸ »
عذر می خواهم سوال بنده اینست:
آیا تاریخ واریز شرکا به آن شرکت در سال 90 (صوری) مهم نیست ؟
و سوال بعدی اینست که اگر آن شرکت در سال 89 این رقم را اظهار کرده باشد و دارایی از آن استعلام بگیرد من کاری ازم بر نمی آید درسته؟
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین iacpa

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #4 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲:۴۱ »
سلام خدمت شما

خیر سرکار خانم دارائی استعلام نمیگیرد ، اگر هم بگیرد چنین مطالبی را آن شرکت ذکر نمیکند .

آفلاین اورش

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #5 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱:۵۵ »
سلام خدمت شما

خیر سرکار خانم دارائی استعلام نمیگیرد ، اگر هم بگیرد چنین مطالبی را آن شرکت ذکر نمیکند .

با سلام و شاد
همکار گرامی برای قراردادها که منعقد میگردد  دارایی از کارفرما استعلام میگیرد بنده خودم برای دو شرکتی که امسال داشتم و همچنین پارسال دارایی از کار فرما ما استعلام گرفت و اظهارات ما را با جوابیه کارفرما مورد بررسی قرار میدهد و میزان سپرده ها و دریافتی و درامد ما از ایشان میخواهد دقیقا  اعلام نمایند




آفلاین هومن دست ورز

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #6 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۰:۱۹ »
با سلام
با آقای علیزاده موافقم
سرکار خانم اورش دارایی در فعالیتهای پیمانکاری از کارفرما استعلام میگیرد ولی توجه داشته باشید که ماهیت فعالیت این شرکت تولیدی است و دارایی در فعالیتهای صنعتی و بازرگانی میزان سپرده و این موردها را استعلام نمی کند.
چون اظهارنامه سال مالی گذشته رد شده است در نتیجه امکان هیچ گونه ثبت اصلاحی در سال قبل وجود ندارد ولی در سال جاری با توجه به اینکه این مبلغ به حساب بانکی شما واریز شده است و اسم شرکت واریز کننده در پرینت حساب بانکی شما می باشد در نتیجه با جاری شرکا اصلا نمی توان سند زد.
نقل قول
و سوال بعدی اینست که اگر آن شرکت در سال 89 این رقم را اظهار کرده باشد بنده و دارایی از آن استعلام بگیرد من کاری ازم بر نمی آید درسته؟
اگر دارایی استعلام بگیرد و محرز شود به دلیل عدم ثبت یک رخداد می تواند دفاتر شما را رد کند که البته به نظر بنده خیلی بعید است استعلام بگیرد. دو کار را می توان انجام داد
1-همان ثبت اصلاحی که خود اشاره کردید.یعنی در اول سال بعد بعد از ثبت سند افتتاحیه ابتدا یک ثبت اصلاحی با جاری شرکا لحاظ کنید
سپرده و ودایع دریافتنی///
                    جاری شرکا////
ثبت اصلاحی بابت واریزی شرکا در سال گذشته      ودر زمان دریافت وجه
بانک ///
                            سپرده و ودایع دریافتنی////
-2 که بنده با این ثبت موافقم چون مبلغ آن قابل ملاحظه نیست و ریسک ان خیلی کمتر است
بانک ////
                       فروش////////
                     ارزش افزوده////
واقدام به چاپ یک فاکتور صوری بفرمایید

آفلاین اورش

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #7 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵:۵۱ »
نقل قول
-2 که بنده با این ثبت موافقم چون مبلغ آن قابل ملاحظه نیست و ریسک ان خیلی کمتر است
بانک ////
                       فروش////////
                     ارزش افزوده////
واقدام به چاپ یک فاکتور صوری بفرمایید

با سلام
ببخشید  در مورد شرکتهای تولیدی اطلاعی ندارم نمیدانم همانطور که جناب دست ورز فرمودید در مورد پیمانکاری حتما استعلام میگیرد

اما با توجه به اینکه طرف حساب ایشان پتروشیمی میباشد و شرکت دولتی  چطور فاکتور صوری میتواند ارائه دهد لطفا دراین مورد توضیح بفرماید

آفلاین اورش

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #8 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۱:۱۷ »
با سلام
با آقای علیزاده موافقم


سلام
خیلی زیاد  ذکر خیر و تخصص  جناب علیزاده قبلا در زمینه پیمانکاری شنیده بودم  ولی متاسفانه هیچ ارسالی از ایشان ندیده بودم بسیار خوشحالم که شرکت کیمیا ارقام پارسه  ایشان هستند 

جناب علیزاده خیر مقدم موفق و شاد باشید

نقل قول
-همان ثبت اصلاحی که خود اشاره کردید.یعنی در اول سال بعد بعد از ثبت سند افتتاحیه ابتدا یک ثبت اصلاحی با جاری شرکا لحاظ کنید
سپرده و ودایع دریافتنی///
                    جاری شرکا////
ثبت اصلاحی بابت واریزی شرکا در سال گذشته      ودر زمان دریافت وجه
بانک ///
                            سپرده و ودایع دریافتنی////

جناب دست ورز ایا بابت ثبتی که زده نشده میتوان ثبت اصلاحی زد
ایا این نمیتواند یک دست اویز برای ممیز باشد

اگر بنا به نظر دوستان و شما استعلام نمیگردد دیگر چرا ثبت اصلاحی ؟؟

فکر میکنم یک ثبت جدید باید زده شود اما مشکل اینجاست که طرف حساب یک شرکت دولتی میباشد ایا میشود فاکتور سازی کرد ؟؟
ثبت اول برای زمانیکه  طرف حساب یک شرکت دولتی ثبت صحیح میتواند باشد؟؟
فرمودید سپرده و ودایع بایت چه قراردادی  چه فاکتوری؟؟ چون این ثبت  تاریخ سال 90 میگیرد ؟؟ولی سپرده در سال 89 به حساب پتروشیمی واریز شده و تاریخ فاکتور پارساله

لطفا نظر خودتان اعلام فرمایید

موفق باشید


 

آفلاین آیلان

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #9 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴:۵۵ »
با سلام خدمت همگی دوستان
با دنبال کردن تاپیک فهمیدم بهترین تصمیم این است:

ثبت سند واریز شرکا در اوایل سال 90 به حساب پتروشیمی
به این دلیل:
چون فروش غیر رسمی نمی توان زد (زیرا طرف حسابم یک شرکت قدر دولتی است و نه فاکتور صوری قبول میکند و نه می توانم بزنم)
چون واریز آن شرکت دولتی در پرینت حساب بانکی من کاملا مشخص است و نام ایشان ذکر شده
دوستان اگر راه حل بهتری به نظرتان میرسد بنده را بی نصیب نفرمایید
با تشکر از همکاری شما سروران
سامانه اطلاعات مالیاتی سام                                                         Emails are not allowed

آفلاین iacpa

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #10 : ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱:۴۲ »
سلام خدمت دوستان گرامی

با ثبت های اقای دست ورز مخالفم !

دقیقا تنها حسابی که میتوان با آند سند زد جاری شرکاست و درج شدن نام شرکت در صورتحساب بانکی مانعی برای این کارنیست.

تا به حال چند بار ممیز صورت مغایرت بانکی را ریز به ریز کنترل کرده است ؟؟؟!!!!

به روش بازاری هم بخواهیم حساب کنیم و تجریه تحلیل کنیم مواردی که ذکر گردیده رد میشود.

ببینید شرکا مبلغ 1000000 میلیون تومان از جیب مبارکشان برای شرکت پرداخت کرده اند ، کاری نداریم کجا و به چه صورت . فقط میدانیم ثبت نشده و وجه در حال حاظر در حساب در حساب بانکی است . پس میدانیم بانک باید بدهکار شود.

حال این وجه از کجا آمده ؟

پر واضح است که از حساب شخصی شرکا بوده است.

خوب این که ثبت ساده آن است.

حال اگر میخواهید گردشی از این حساب در دفاتر داشته باشید میتوانید ثبت ذیل را اعمال بفرمائید.

در تاریخی قبل از واریز وجه به حساب بانکی ثبت زیر را در دقاتر سال 90 بزنید.

سپرده ها               1000000
                 جاری شرکاء                  1000000

با این استاد مثبته :
نامه از از شریک در تاریخ سند با متن ذیل:

امور مالی محترم

با سلام

در تاریخ ........... (سال گذشته ) مبلغ 1000000 ریال به شرکت ............ بابت ........ پرداخت گردید که متاسفانه به امور مالی اعلام نشده و در دفاتر ثبت نگردیده.
لذا خواهشمند است به تاریخ روز در دفاتر اعمال گردد.

و پس از مدتی که به حساب شرکت واریز گردید به صورت ذیل ثبت گردد.

بانکها              1000000
                  سپرده ها                      1000000

باز هم اگر سئوال و ابهامی باقی مانده بنده در خدمتم .

موفق باشید ...

آفلاین هومن دست ورز

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #11 : ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲:۳۰ »
نقل قول
اما با توجه به اینکه طرف حساب ایشان پتروشیمی میباشد و شرکت دولتی  چطور فاکتور صوری میتواند ارائه دهد لطفا دراین مورد توضیح بفرماید
با شما در این زمینه موافقم با توجه به اینکه شرکت دولتی است نمیتوان فاکتور صوری صادر کرد.

نقل قول
جناب دست ورز ایا بابت ثبتی که زده نشده میتوان ثبت اصلاحی زد
ایا این نمیتواند یک دست اویز برای ممیز باشد
بله میتوان ثبت اصلاحی زد .
خیر

نقل قول
فرمودید سپرده و ودایع بایت چه قراردادی  چه فاکتوری؟؟ چون این ثبت  تاریخ سال 90 میگیرد ؟؟ولی سپرده در سال 89 به حساب پتروشیمی واریز شده و تاریخ فاکتور پارساله

سرکار خانم اورش بنده عرض کردم ثبت اصلاحی در سال 90.چون این وجه توسط شرکا به عنوان سپرده در سال89 به شرکت مقابل پرداخت شده ولی اسناد و مدارک آن به هر دلیل به دست حسابدار نرسیده است .ثبت اصلاحی آن در سال 90 اجتناب ناپذیر است.

نقل قول
با ثبت های اقای دست ورز مخالفم !

قریان بنده هم چیزی خلاف این عرض نکردم .میشه بفرمایید ثبتهای شما با روش اول بنده چه تفاوتی دارد؟؟؟

روش اول :سپرده و ودایع دریافتنی///
                    جاری شرکا////
ثبت اصلاحی بابت واریزی شرکا در سال گذشته      ودر زمان دریافت وجه
بانک ///
                            سپرده و ودایع دریافتنی////

آفلاین هومن دست ورز

xx - عدم ثبت سپرده - متا
پاسخ : عدم ثبت سپرده
« پاسخ #12 : ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱:۴۷ »
نقل قول
اگر بنا به نظر دوستان و شما استعلام نمیگردد دیگر چرا ثبت اصلاحی ؟؟
به این دلیل که در صورت حساب بانکی نام شرکت واریز کننده وجه وجود دارد و نمی توان مستقیم با جاری شرکا سند زد . در نتیجه ابتدا باید با ایجاد یک ثبت اصلاحی مانده حساب سپرده ها را بدهکار کرد تا در تاریخ دریافت وجه مانده حساب مذکور تهاتر گردد.این دور از اصول و استاندارد نیست.


نقل قول
در تاریخ ........... (سال گذشته ) مبلغ 1000000 ریال به شرکت ............ بابت ........ پرداخت گردید که متاسفانه به امور مالی اعلام نشده و در دفاتر ثبت نگردیده.
لذا خواهشمند است به تاریخ روز در دفاتر اعمال گردد
.
جناب علیزاده منظور از تاریخ روز چه تاریخی است؟
با احترام

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالی


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
سپرده ما نزد دیگران

نویسنده رضا شکوهمند

1 پاسخ ها
1403 مشاهده
آخرين ارسال ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹:۵۱
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
سپرده گمرکی

نویسنده fhmn

4 پاسخ ها
2052 مشاهده
آخرين ارسال ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱:۱۶
توسط آیلان
xx
کسر سپرده بیمه

نویسنده سمیرا پرویزی

3 پاسخ ها
609 مشاهده
آخرين ارسال ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷:۱۱
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
سپرده گمرک

نویسنده مرتضی رئیسی

15 پاسخ ها
3933 مشاهده
آخرين ارسال ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷:۱۱
توسط آیلان
xx
سپرده مسدودی نزد بانک

نویسنده elena1

1 پاسخ ها
7046 مشاهده
آخرين ارسال ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱:۳۱
توسط كياني
xx
مبلغ سپرده در پایان سال

نویسنده alinaalina

0 پاسخ ها
718 مشاهده
آخرين ارسال ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸:۰۰
توسط alinaalina
 


anything