• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - ثبت انواع ماليات - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - ثبت انواع ماليات - متا نویسنده موضوع: ثبت انواع ماليات  (دفعات بازدید: 29026 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین فريدون مظفرنژاد

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #15 : ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴:۱۳ »
با سلام
با عرض پوزش مالیات عملکرد برام یه جاهاییش گیج کننده است. خواهشمندم لطفا راهنماییم بفرمایید.
1- در پایان سال مالی :
  سود و زیان جاری : بد
                                ذخیره مالیات (25٪ سود و زیان جاری ) : بس
                                سود و زیان انباشته ( 75٪ سود و زیان جاری ) : بس
2- در هنگام واریز مالیات به دارایی در 04/31/سال بعد:
   پیش پرداختها ( مالیات پرداختنی) : بد
                                موجودی نقد و بانک : بس
 لطفا راهنماییم بفرمایید آیا این ثبتها به این صورت صحیح هستند؟ و لطفا اشتباهاتش را اصلاح بفرمایید.
ضمن اینکه میخوام بدونم حساب ذخیره مالیات معین ذخایر هست یا معین بدهیهای جاری . تو نرم افزار حسابداری ما دو تا کد کل آمده : یکیش کد ذخایره که یکی از معینهاش ذخیره مالیاته و یک کد کل بدهیهای جاریه و یکی از معینهاش ذخیره مالیاته .

پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

با احترام
 
                               
سلام
متاسفانه ثبتهاي شما اشتباه است و من منظور شما را در ثبت اول از سود و زيان انباشته نمي دانم چيست و نبايد باشد و در ثبت دوم طرف بدهكار ذخيره ماليات بردرامد خواهد بود و سرفصل ذخيره ماليات بر درآمد حساب ساير ذخاير مي باشد .
در طوفانهای زندگی باخدا بودن بهتر از ناخدا بودن است .

                                                    دکتر علی شریعتی

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالی

آفلاین hourad

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #16 : ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷:۰۴ »
سلام
متاسفانه ثبتهاي شما اشتباه است و من منظور شما را در ثبت اول از سود و زيان انباشته نمي دانم چيست و نبايد باشد و در ثبت دوم طرف بدهكار ذخيره ماليات بردرامد خواهد بود و سرفصل ذخيره ماليات بر درآمد حساب ساير ذخاير مي باشد .
جناب آقای مظفر نژاد
با سلام مجدد 
ممنونم از راهنماییهای ارزشمندتون
در ثبت اول سود و زیان جاری را بدهکار کردیم و 25٪ این سود و زیان جاری ذخیره مالیات میشه . درست میگم؟ 75٪ بقیه را به چه حسابی بگذارم که طرف بدهکار ( سود و زیان جاری ) تراز بشه؟
پیشاپیش از راهنماییتون متشکرم
با احترام
با احترام
بکوش تا عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه می نگری

آفلاین فريدون مظفرنژاد

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #17 : ۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵:۵۵ »


در ثبت اول سود و زیان جاری را بدهکار کردیم و 25٪ این سود و زیان جاری ذخیره مالیات میشه . درست میگم؟ 75٪ بقیه را به چه حسابی بگذارم که طرف بدهکار ( سود و زیان جاری ) تراز بشه؟
سلام
75% در همين حساب مي ماند و در اول سال بعد به حساب سود و زيان انباشته منتقل مي شود .
در طوفانهای زندگی باخدا بودن بهتر از ناخدا بودن است .

                                                    دکتر علی شریعتی

آفلاین shamim007

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #18 : ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵:۱۷ »
با سلام
 در ثبت مالیات عملکرد ، مالیات ابرازی در پایان سال و زمان تحویل اظهارنامه را که در پایان سال، ذخیره مالیات بر درآمد ، بستانکار و در زمان  واریز آن به دارایی، ذخیره مالیات بر درآمد، بدهکار ذکر شده ، [blink]اگر به جای حساب ذخیره مالیات عملکرد انرا در حساب پیش پرداختها[/blink] بگذاریم نادرسته ؟ و اگر نادرسته به چه علت؟
با احترام

با سلام و تبریک سال نو به همه شما عزیزان و همکاران عزیز

سوال شما کمی مبهم بود برام اما شما وقتی میتونید از حساب پیش پرداخت استفاده کنید که وجهی پرداخت کرده باشید درصورتی که شما در پایان سال و ابراز مالیات عملکرد خود وجهی پرداخت ننموده اید و به خاطر اینکه مالیاتی که شما ابراز کرده اید برآورد شما بوده آن را در پایان سال ذخیره میگیرید و بعد از پرداخت آن شما ذخیره خود را برگشت میدهید و منتظره برگ تشخیص و قطعی می مانید
محمد بلکشاهی

آفلاین amir maleki

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #19 : ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶:۲۷ »
سلام
75% در همين حساب مي ماند و در اول سال بعد به حساب سود و زيان انباشته منتقل مي شود .
سلام استاد مظفرنژاد

يعني در دفتر روزنامه و دفتر كل حساب سود زيان سال جاري 75%آن باز باشد اگرممكن باشد راهنمايي در اين خصوص انجام دهيد ممنون ميشم.

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - ثبت انواع ماليات - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #20 : ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹:۲۲ »
با سلام
با عرض پوزش مالیات عملکرد برام یه جاهاییش گیج کننده است. خواهشمندم لطفا راهنماییم بفرمایید.
1- در پایان سال مالی :
  سود و زیان جاری : بد
                                ذخیره مالیات (25٪ سود و زیان جاری ) : بس
                                سود و زیان انباشته ( 75٪ سود و زیان جاری ) : بس
2- در هنگام واریز مالیات به دارایی در 04/31/سال بعد:
   پیش پرداختها ( مالیات پرداختنی) : بد
                                موجودی نقد و بانک : بس
 لطفا راهنماییم بفرمایید آیا این ثبتها به این صورت صحیح هستند؟ و لطفا اشتباهاتش را اصلاح بفرمایید.
ضمن اینکه میخوام بدونم حساب ذخیره مالیات معین ذخایر هست یا معین بدهیهای جاری . تو نرم افزار حسابداری ما دو تا کد کل آمده : یکیش کد ذخایره که یکی از معینهاش ذخیره مالیاته و یک کد کل بدهیهای جاریه و یکی از معینهاش ذخیره مالیاته .

پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

با احترام
 
                               
سلام hourad عزيز
ثبت اولين تان صحيح است ولي  ثبت دوم را زماني انجام ميدهيم كه بخواهيم ماليات عملكرد سال جاري را جلوتر از موعد پرداخت نماييم
اگر قصد پرداخت ماليات عملكرد سال قبل را داريد بايست ذخيره ماليات در نظر گرفته شده را بدهكار و بانك را بستانكار نماييد.

ذخيره ماليات بدهي جاري است.اين بدهي در قسمت ساير خسابهاي پرداختني غير تجاري طبقه بندي ميشود

شادباشيد

سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین حمزه مولایی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #21 : ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷:۱۰ »
با سلام

ماليات حقوق و دستمزد
مالیات حقوق و دستمزد را که شما از حقوق کارگر کسر می کنید و پرداخت می نمایید ، در واقع واسطه ای هستسد برای دریافت مالیات از کارگر و پرداخت آن به دارایی .
ثبت حقوق :
هزینه حقوق و دستمزد    ****
                                       حقوق پرداختنی    ****
                                       مالیات پرداختنی   ****
                                       بیمه پرداختنی     ****
--------------------------------------------------------
پرداخت مالیات حقوق :
مالیات پرداختنی       ****
                                   بانک          ****
--------------------------------------------------------

مالیات پاداش اگر بر عهده کارفرما باشد جزء هزینه های حقوق و دستمزد شما می باشد و اگر بر عهده ی کارگر باشد که مشابه مورد بالا می شود .
-----------------------------------------------------------------------------------------------

ماليات عملكرد :
مالیات عملکرد هم که به عنوان مالیات و سهم دولت از سود شماست و صحیح نیست که به عنوان هزینه مالیات از آن یاد کنیم ، در زمان شناسایی سود در پایان سال ثبت زیر را می زنید:
سود و زیان جاری      *****
          ذخیره مالیات بر درآمد        *****
---------------------------------------------------------------
هنگام پرداخت مالیات ابرازی تا 4/31 سال بعد ثبت زیر را می زنید :
ذخیره مالیات بردرآمد     *****
                                بانک         *****
----------------------------------------------------------------
حال اگر مبلغ مالیات قطعی بیش از مالیات ابرازی باشد ، ثبت زیر را می زنید :
سود و زیان انباشته   ****
                               بانک       ****
----------------------------------------------------------------

مالیات های تکلیفی:

 اگر از مبلغ حق الزحمه کسر نمایید و فرض کنید 1000 ریال حق الزحمه پرداخت نمایید و مالیات آن را از شخص کسر نمایید به صورت زیر ثبت می زنید:
 هزینه           1000
                        مالیات تکلیفی پرداختنی      50
                        بانک                                   950
----------------------------------------------------------
و اگر حق الزحمه به صورت خالص باشد و مالیات تکلیفی آن را هم خودتان پرداخت نمایید ، هزینه شما افزایش می یابد و ثبت به صورت زیر صادر می شود :
هزینه        1050
                        مالیات تکلیفی پرداختنی      50
                        بانک                                    1000
---------------------------------------------------------

با احترام
با سلام اقای میرزاخانی . مثل اینکه مالیات خدمات پیمانکاری رو یادتون رفت سند بزنید . لطفا اونم ذکر کنید باتشکر

آفلاین فريدون مظفرنژاد

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #22 : ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵:۵۷ »
با سلام اقای میرزاخانی . مثل اینکه مالیات خدمات پیمانکاری رو یادتون رفت سند بزنید . لطفا اونم ذکر کنید باتشکر
با سلام

لطفا لينكهاي ذيل را مطالعه نمائيد .

* محاسبه مالیات پیمانکاران - متا - Page 1 of 1
پرسش وپاسخهای مالیاتی - پیمانکاری - متا - Page 1 of 1
در طوفانهای زندگی باخدا بودن بهتر از ناخدا بودن است .

                                                    دکتر علی شریعتی

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - ثبت انواع ماليات - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #23 : ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸:۳۳ »
با سلام اقای میرزاخانی . مثل اینکه مالیات خدمات پیمانکاری رو یادتون رفت سند بزنید . لطفا اونم ذکر کنید باتشکر
سلام

پيغام جناب اقاي ميرزاخاني مربوط به 4 سال پيش است

از لينك هاي مورد اشاره جناب آقاي مظفرنژاداستفاده نماييد
سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین فاطمه رضایی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #24 : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶:۱۵ »
سلا م مرسی از کمک همکاران
میخواستم بدونم صورت وضعیت های تایید شده و سود نا خالص پیمان در حسابداری پیمانکاری جزء چه گروهی از حسابها هستند منظورم اینه که توی کدینگ حسابها زیر مجموعه چه حسابی ببرم ؟مرسی از کمکتون تشکر

آفلاین فاطمه رضایی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #25 : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰:۴۶ »
باسلام
ثبت مربوط به مالیات عملکردزمانی که گفتید اگر مبلغ مالیات قطعی بیش از مالیات ابرازی باشد این ثبت را میزنیم :سود وزیان انباشته بدهکار/بانک بستانکاریعنی منظور این بوده که نیازی به ثبت ذخیره مالیات بر درامد بدهکار/بانک بستانکار نیست ؟ ممنون میشم از پاسختون

آفلاین الهام ریاحی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #26 : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱:۲۸ »
سلام
لطفا راهنمایی کنید که ثبت هایی که میزنم درسته و اگر اشتباهی وجود داره کمکم کنید:
در پایان سال 91
سود و زیان سال جاری
                        ذخیره مالیات
در 92/4/31
پیش پرداخت مالیات
                      بانک 
در زمان قطعی شدن مالیات
ذخیره مالیات
سود وزیان سنواتی
                           بانک
                        پیش پرداخت مالیات
همچنین برگه قطعی مالیات الان به دست ما رسیده و ما در سال 92 زیان داشتیم و سود و زیان سنواتی ما دارای مانده بدهکار هست اگه سود وزیان سنواتی رو بابت مالیات بدهکار کنم مشکلی پیش نمیاد و رویه درستیه؟؟؟سپاسگزارم از راهنمایی عزیزان
http://irmeta.com/meta/index.php?action=sgroups;sa=view;gid=50
موج مثبت
خدایا
به اندازه چشم برهم زدنی مرا به خودم وامگذار....

آفلاین حبیبی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #27 : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶:۳۷ »
با سلام خانم ریاحی. بیشتر از ذخیره براتون اعلام شده یا کمتر از ذخیره. ؟طی سال هیچ گونه پرداخت مالیاتی نداشتید؟

آفلاین الهام ریاحی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #28 : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲:۱۷ »
سلام مجدد
بیشتر از ذخیره تعیین شده و فقط در همون 92/4/31 پرداختی داشتیم که به حساب پیش پرداخت مالیات بردم.
http://irmeta.com/meta/index.php?action=sgroups;sa=view;gid=50
موج مثبت
خدایا
به اندازه چشم برهم زدنی مرا به خودم وامگذار....

آفلاین حبیبی

xx - ثبت انواع ماليات - متا
پاسخ : ثبت انواع ماليات
« پاسخ #29 : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴:۳۴ »
سلام مجدد
بیشتر از ذخیره تعیین شده و فقط در همون 92/4/31 پرداختی داشتیم که به حساب پیش پرداخت مالیات بردم.
خوب چقد ذخیره گرفتین؟ چقد پیش ÷رداخت داشتین؟ وچقد قطعی براتون اعلام شده؟

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالی


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
ماليات سنوات مثل ماليات حقوق محاسبه ميشه؟

نویسنده آزاده پرتو

5 پاسخ ها
2040 مشاهده
آخرين ارسال ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴:۴۳
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
انواع ذخیره ها

نویسنده سعدی مومیوند

8 پاسخ ها
7725 مشاهده
آخرين ارسال ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴:۴۷
توسط حبیبی
xx
انواع اعتبار اسنادي - بخش سوم

نویسنده pooneh

0 پاسخ ها
1555 مشاهده
آخرين ارسال ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹:۱۱
توسط pooneh
xx
انواع حساب سودوزیان

نویسنده mahdi123

31 پاسخ ها
2511 مشاهده
آخرين ارسال ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲:۰۸
توسط الهام ریاحی
xx
انواع سرمایه‌گذاری در دنیا

نویسنده حمید رستمی

0 پاسخ ها
2241 مشاهده
آخرين ارسال ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۱:۵۳
توسط حمید رستمی
xx
انواع تسهیلات و شرایط اعطای آن

نویسنده فريدون مظفرنژاد

0 پاسخ ها
804 مشاهده
آخرين ارسال ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱:۴۷
توسط فريدون مظفرنژاد
 


anything