• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google



normal_post - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا نویسنده موضوع: جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟  (دفعات بازدید: 5293 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین izadkhah_reza

xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷:۴۵ »
سلام دوستان.
یه سئوال
آیا جریمه دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی از هزینه های قابل قبول دارایی است؟با توجه به بند 7 ماده 148 ق م م این طوری به نظر نمی رسه ولی من از دو نفر که بیشتر از من با ممیز سر و کار داشتن پرسیدم گفتن چون مال بانکه قابل قبوله.نظر شماها چیه؟

جریمه خودرو های شرکت چی؟هست ؟نیست؟

Linkback: https://irmeta.com/meta/b277/t10610/

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالی

آفلاین davod.dashti

xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #1 : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸:۵۳ »
سلام
هزینه بهره وام مورد قبول میباشد ولی جریمه تاخیر مورد قبول نیست . البته بعضی از دوستان بدون ذکر مستقیم عنوان جریمه و فقط با شرح اقساط وام ، ممیز متوجه نشده بود .
انسان شکست نمي خورد بلکه دست از تلاش بر ميدارد

آفلاین dariushlove

xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #2 : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷:۴۲ »
با سلام
منم با نظرم دوستمون موافقم. و البته این موارد در بین ممیزین سلیقه ای هستش ( جریمه خودرو )
ما تو شرکتمون ممیز این موارد رو قبول می کنه به شرطی که خودرو ها مال شرکت باشه

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #3 : ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳:۱۳ »
سلام
هزینه بهره وام مورد قبول میباشد ولی جریمه تاخیر مورد قبول نیست . البته بعضی از دوستان بدون ذکر مستقیم عنوان جریمه و فقط با شرح اقساط وام ، ممیز متوجه نشده بود .
سلام
طبق رای شورایعالی مالیاتی در خصوص پذیرش هزینه جرایم بانکی به شماره ۳۰/۴/۱۲۳۵۶ مورخ ۱۳۷۱/۱۰/۲۹ این جریمه ها ،قابل قبول هستند

جريمه خودرو و كلا جرايم پرداختي به دولت غير قابل قبول هستند:
ماده 148
بند 7:
 حق الامتیاز پرداختی و همچنین حقوق عوارض و مالیات هائی که به سبب فعالیت موسسه به شهرداریها و وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به آنها پرداخت می شود(به استثنای مالیات بر درآمد و ملحقات آن و سایر مالیات هایی که موسسه به موجب مقررات این قانون ملزم به کسر از دیگران و پرداخت آن می باشد و همچنین جرایمی که به دولت و شهرداریها پرداخت می گردد).

بااحترام
سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین A.Ehsani

xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #4 : ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹:۴۸ »
سلام

باتشکر از جناب کیانی عزیز

البته دو نکته هست یکی اینکه بانکهااکثرا" غیر دولتی شدند و نرخ و جرائم بالاتری نسبت به دولتی هم دارند و نکته بعدی عبارت به استثناء بکار رفته یعنی عدم قبول موارد که میتوان جریمه اتومبیل را بعنوان جرائم دولتی درنظر گرفت.
اما در مورد جرائم تسهیلات در قانون چونکه مخالفتی راجع به عدم پذیرش دیرکرد وام به میان نیامده است و جزء هزینه های قابل قبول شناخته خواهد شد. البته این جرائم اکثرا" همان ضرائب بهره وام است با کمی نرخ بالاتر مثلا" در قرار داد ذکر شده هزینه بهره 24% و جریمه دیر کرد 27% که در اصل 24% آن انگار شما دوباره وام گرفتید و فقط 3% مازاد پرداخت میکنید که برای رد آن موردی وجودندارد.

آفلاین izadkhah_reza

xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #5 : ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵:۰۵ »

طبق رای شورایعالی مالیاتی در خصوص پذیرش هزینه جرایم بانکی به شماره ۳۰/۴/۱۲۳۵۶ مورخ ۱۳۷۱/۱۰/۲۹ این جریمه ها ،قابل قبول هستند

سلام .آقای کیانی لطف میکنید اگر مستنداتی از این رای دارید لینکش رو بذارید.با تشکر

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #6 : ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲:۱۵ »
شماره :12356/4/30
تاريخ :29/10/1371
پيوست:
 
" صورتجلسه هيات عمومي شورايعالي مالياتي "
 
گزارش شماره 2312- 5/30- 9/8/71 دفتر فني مالياتي عنوان معاونت محترم درآمدهاي مالياتي در مورد اينکه جريمه تاخير پرداخت وام دريافتي از بانکها هزينه عمليات بانکي محسوب وجزء هزينه هاي قابل قبول مي باشد يا خير؟ حسب ارجاع مشاراليه در اجراي بند 3 ماده 255در هيات عمومي شورايعالي مالياتي مطرح و بشرح آتي مبادرت به صدور راي گرديد. نظربه عموم بند 18 ماده 148قانون مالياتهاي مستقيم مصوب اسفند ماه 66 و اصلاحيه بعدي آن وجوهي را که موسسات موضوع ماده 147قانون علاوه براصل مبلغ وام بابت وام دريافتي به بانکها پرداخت مي نمايند صرفنظر از عنوان آن جزء هزينه بانکي پرداختي بابت اخذ وام محسوب و از جمله هزينه هاي قابل قبول مي باشد، مضافا" آنکه بنابمدلول بند 7 ماده 148از نظر عنواني نيز فقط جريمه پرداختي به دولت و شهرداريهاي جزء هزينه هاي قابل قبول محسوب نمي شوند و جريمه پرداختي به بانک بابت تاخير پرداخت اقساط وام را نمي توان از مصاديق جريمه پرداختي تلقي نمود. بانتيجه موافقم.
 
 محمدتقي نژاد عمران-  علي اکبر سميعي-  محمد طاهر – مجيد ميرهادي-  محمود حميدي-  علي اکبر نوربخش-  رضا زنگنه.
 
 نظر اقليت:
با عنايت به حکم مندرج در بين الهلالين بند 7 ماده 148قانون مالياتهاي مستقيم اعتقاد به غير قابل قبول بودن جرائم پرداختي به بانکها ( به مناسبت دولتي بودن آنها ) دارد.
 
محمد رزاقي- محمد علي سعيدزاده

سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین azfar

  • کاربر جدید
  • *
  • تعداد ارسال: 2
  • متا امتیاز 5250 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به azfar
  • رای برای مدیریت : 0
  • به دیگران فرصت جبران اشتباهتشان رابدهید
  • تخصص: حسابداری
  • سمت: مدیرمالی
  • سپاس شده از ایشان: 0
  • سپاس کرده از دیگران: 0
xx - جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟ - متا
پاسخ : جریمه دیرکرد تسهیلات-قابل قبول یا...؟
« پاسخ #7 : ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷:۴۸ »
باسلام . چنانچه دوستان گفتند وبخشنامه هم وچود داره جرائم دیرکرد تسهیلات جزء هزینه های قابل قبول می یاشد ولی جرائم خودرو خیر

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالی


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
جریمه دیرکرد

نویسنده saeed.

3 پاسخ ها
2762 مشاهده
آخرين ارسال ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱:۴۹
توسط A.Ehsani
xx
هزینه دموراژ - جریمه دیرکرد کانتینر

نویسنده ایلوش

5 پاسخ ها
1707 مشاهده
آخرين ارسال ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰:۲۵
توسط b721947
xx
چه هزینه هایی برای دارایی قابل قبول است؟

نویسنده سعدی مومیوند

2 پاسخ ها
3771 مشاهده
آخرين ارسال ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹:۵۱
توسط A.Ehsani
xx
مدرک هزینه قابل قبول از نظر اداره امور مالیاتی

نویسنده omidmail2

3 پاسخ ها
1681 مشاهده
آخرين ارسال ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱:۳۹
توسط omidmail2
xx
قابل قبول بودن هزینه پاداش هیئت مدیره؟

نویسنده امین90

7 پاسخ ها
2782 مشاهده
آخرين ارسال ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۱۵
توسط b721947
xx
حداکثر مدت تاخیر قابل قبول ممیزان مالیاتی در ثبت وقایع در دفتر روزانه جهت تسهیل

نویسنده parsanjco

9 پاسخ ها
3685 مشاهده
آخرين ارسال ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷:۵۲
توسط parsanjco