• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - تحرير دفاتر قانوني - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google


normal_post - تحرير دفاتر قانوني - متا نویسنده موضوع: تحرير دفاتر قانوني  (دفعات بازدید: 10027 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین شفيعي

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
تحرير دفاتر قانوني
« : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴:۱۰ »
سلام خسته نباشيد 2 تا سوال دارم لطفا جوابمو بديد
1-اگر دفاتر قانوني را با خودكار آبي بنويسيم ايرادي داره؟
2-من در دفتر روزنامه به جاي شماره دفتر كل -كد كل حساب رو نوشتم
اينا باعث رد دفاتر ميشه .ممنون :)=

Linkback: https://irmeta.com/meta/b275/t9742/

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالیات مستقیم

آفلاین amirmohamad

  • کاربر فعال
  • ***
  • تعداد ارسال: 216
  • متا امتیاز 1677 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به amirmohamad
  • رای برای مدیریت : 3
  • به زندگی لبخندبزن
  • تخصص: حسابداری وحسابرسی
  • سمت: مدیر شرکت خدمات مالی
  • سپاس شده از ایشان: 1
  • سپاس کرده از دیگران: 0
xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #1 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶:۳۵ »
سلام خسته نباشيد 2 تا سوال دارم لطفا جوابمو بديد
1-اگر دفاتر قانوني را با خودكار آبي بنويسيم ايرادي داره؟
2-من در دفتر روزنامه به جاي شماره دفتر كل -كد كل حساب رو نوشتم
اينا باعث رد دفاتر ميشه .ممنون :)=
سلام
مورد اول که هیچ اشکالی نداره
درمورد کدها ایراد داره ولی باعث رد دفاتر نمیشه شما با ممیز صحبت کن وبگید که این اشتباه رو مرتکب شدم

آفلاین شفيعي

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #2 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳:۲۳ »
ممنون از جوابتون يعني علي الراس يا جريمه يا ...اتفاق نميافته ويه چيز ديگه اگه بخوام دفاتر جديد تهيه كنم امكان داره

آفلاین amirmohamad

  • کاربر فعال
  • ***
  • تعداد ارسال: 216
  • متا امتیاز 1677 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به amirmohamad
  • رای برای مدیریت : 3
  • به زندگی لبخندبزن
  • تخصص: حسابداری وحسابرسی
  • سمت: مدیر شرکت خدمات مالی
  • سپاس شده از ایشان: 1
  • سپاس کرده از دیگران: 0
xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #3 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱:۰۰ »
ممنون از جوابتون يعني علي الراس يا جريمه يا ...اتفاق نميافته ويه چيز ديگه اگه بخوام دفاتر جديد تهيه كنم امكان داره
اینها بستگی به نظر ممیز داره ولی فکر نکنم
دفتر جدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دراین مورد بارها بحث شده اگرهم مقدور باشه از راه قانونی مقدور نیست

آفلاین زیداله محمدی

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #4 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵:۲۲ »
سلام

با تشکر از دوست و برادر عزیزم امیر محمد گل

در مورد سوال 2 باید عرض کنم که مشکلی از این بابت پیش نمیاد به ممیز در این مورد چیزی هم نگید هیچ اتفاقی نمی افته چون این مورد از نظر دفتر نویسی اصلا اهمیت نداره ما اصلا این شماره ها رو وارد دفتر روزنامه نمی کنیم


شاد شاد شاد باشید

آفلاین A.Ehsani

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #5 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶:۴۹ »
سلام

بانظر آقای محمدی موافقم. چیزی نگید وقتی گفتند این چیست و ایراد گرفتن بگید خوب کد حساب رو نوشتم و این کدحسابه دیگه چیزی نگید. اینطور شما موضع مناسبتری خواهید داشت.

آفلاین rayaneh

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #6 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱:۱۹ »
سلام
در مورد سوال 2 باید عرض کنم که مشکلی از این بابت پیش نمیاد به ممیز در این مورد چیزی هم نگید هیچ اتفاقی نمی افته چون این مورد از نظر دفتر نویسی اصلا اهمیت نداره ما اصلا این شماره ها رو وارد دفتر روزنامه نمی کنیم
شاد شاد شاد باشید
بانظر آقای محمدی موافقم. چیزی نگید وقتی گفتند این چیست و ایراد گرفتن بگید خوب کد حساب رو نوشتم و این کدحسابه دیگه چیزی نگید. اینطور شما موضع مناسبتری خواهید داشت.
سلام
درتکمیل فرمایش دوستان باید عرض کنم همانطور که دوستان فرمودند مشکلی نیست حتی اگر ننویسید هم ایرادی وارد نیست
اما در مورد نوشتن با خودکار ابی فکر کنم ایراد می گیرند اما مطمئن نیستم ولی فکر به استناد ایین نامه های اجرایی قانون تجارت و همچنین ایین نامه های ثبت اسناد که حتما دفاتری که بحث قانونی دارد حتما باید با روان نویس یا خودکار مشکی تحریر شود
بااحترام

آفلاین زیداله محمدی

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #7 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵:۳۳ »
باسلام بر جناب رایانه عزیز

دوست گرامی نگارش با خودکار آب مشکلی ایجاد نمی کند فقط باید با چیزی نوشته نگردد که به راحتی پاک گردد وگرنه بنده همیشه با خودکار آبی به تحریر دفاتر می پردازم

شاد شاد شاد باشید

آفلاین rayaneh

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #8 : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰:۰۵ »
باسلام بر جناب رایانه عزیز
دوست گرامی نگارش با خودکار آب مشکلی ایجاد نمی کند فقط باید با چیزی نوشته نگردد که به راحتی پاک گردد وگرنه بنده همیشه با خودکار آبی به تحریر دفاتر می پردازم
شاد شاد شاد باشید
سلام و شب بخیر
دوست عزیزم جناب محمدی عزیز
البته که فرمایش شما متین وطبق آیین نامه تحریر دفاتر موضوعی را که حضرتعالی فرمودید درست است
بصرة 2 ـ  نوشتن دفاتر با وسایلی که به‏سهولت قابل محو است (مانند مواد گرافیک) ممنوع است.
اما همانطور که خدمتت عرض کردم مطمئن نیستم که ایا ایین نامه ای در امور مالیاتی هست (مانند اداره ثبت اسناد) یا نه
تحقیق میکنم اگر بود حتما خدمت دوستان ارایه میکنم ولی در این زمینه طبق ایین نامه تحریر دفاتر کاملا حق با شماست
با احترام

آفلاین شفيعي

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : دفاتر قانوني
« پاسخ #9 : ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷:۵۸ »
سلام  دفاتر سال 89 چه موقع ازمون ميخوان؟

آفلاین كياني

  • کاربر باسابقه
  • *****
  • index - تحرير دفاتر قانوني - متا
  • تعداد ارسال: 815
  • متا امتیاز 48425 تومان
  • لیست کدهای من
  • تشکر و اهداء امتیاز به كياني
  • رای برای مدیریت : 15
  • تدبیر، هنر ایجاد نظر بدون دشمن‌تراشی است
  • تخصص: دانشجوي حسابداري
  • سمت: كارآموز
  • سپاس شده از ایشان: 230
  • سپاس کرده از دیگران: 156
xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #10 : ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹:۲۲ »
با سلام


 حداکثر زمان مقرر شده تا پایان تیرماه سال بعد به مدت یکسال می باشد.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

قانون مالياتهاي مستقيم:

ماده 156: اداره امور مالياتي مكلف است اظهار نامه موديان ماليات بردرآمد را در مورد درآمد هر منبع كه در موعد مقرر تسليم شده است حداكثر تا يك سال از تاريخ انقضاي مهلت مقرر براي تسليم اظهار نامه رسيدگي نمايد . در صورتي كه ظرف مدت مذكور برگ تشخيص درآمد صادر ننمايد و يا تا سه ماه پس از انقضاي يك سال فوق الذكر برگ تشخيص درآمد مذكور را به مودي ابلاغ نكند اظهار نامه مودي قطعي تلقي مي شود . هرگاه پس از قطعي شدن اظهار نامه مالياتي يا بعد از رسيدگي و صدور ابلاغ برگ تشخيص اعم از اين كه به قطعيت رسيده يا نرسيده باشد معلوم شود مودي درآمد يا فعاليتهاي انتفاعي كتمان شده اي داشته و ماليات متعلق به آن نيز مطالبه نشده باشد فقط ماليات بردرآمد آن فعاليتها بارعايت ماده 157 اين قانون قابل مطالبه خواهد بود . دراين حالت و همچنين در مواردي كه اظهار نامه مودي به علت عدم رسيدگي قطعي تلقي مي گردد اداره امور مالياتي بايستي يك نسخه از برگ تشخيص صادره به انضمام گزارش توجيهي مربوط را ظرف ده روز از تاريخ صدور جهت رسيدگي به دادستاني انتظامي مالياتي ارسال نمايد .


[spoiler]منبع:http://irtax.ir/page.php?2[/spoiler]

تبصره 1 ماده 97 : در اجراي بند (3) اين ماده دو ماه به مهلت رسيدگي موضوع ماده (156) اين قانون اضافه مي شود .

بند 3 ماده 97: درصورتي كه دفاترواسنادو مدارك ابرازي براي محاسبه درآمد مشمول ماليات به نظر اداره امور مالياتي غيرقابل رسيدگي تشخيص شود و يا به علت عدم رعايت موازين قانوني و آيين نامه مربوط مورد قبول واقع نشود كه در اين صورت مراتب بايد با ذكر دلايل كافي كتبا به مودي ابلاغ و پرونده براي رسيدگي به هيأتي متشكل از سه نفر حسابرس منتخب رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور احاله گردد . مودي مي تواند ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ با مراجعه به هيأت مزبور نسبت به رفع اشكال رسيدگي و اداي توضيح كتبي در مورد نحوه رعايت موازين قانوني و آئين نامه حسب مورد اقدام نمايد و در هر حال هيأت مكلف است ظرف ده روز پس از انقضاي يك ماه فوق نظر خود را با توجيهات و دلايل لازم و كافي به اداره امور مالياتي اعلام نمايد تا براساس آن اقدام گردد . نظر هيأت با اكثريت مناط اعتبار است و نظر عضوي كه در اقليت قرار گيرد بايد در صورت جلسه درج گردد . در مواردي كه هيأت نظر اداره امور مالياتي را در مورد غيرقابل رسيدگي بودن دفاتر مودي مردود اعلام مي كند بايد مراتب را به دادستاني انتظامي مالياتي نيز اعلام نمايد .


[spoiler]برگرفته از سایت سازمان امور مالیاتی کشور[/spoiler]
سامانه اطلاعات مالیاتی سام
هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند

آفلاین zohre bahrami

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #11 : ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵:۱۶ »
با عرض ادب ودرود خدمت دوستان

یک سوال داشتم:

ما در تحریر دفاتر که سیستم مکانیزه داریم از امکانات نرم افزار یعنی سند خلاصه عملیات استفاده میکنیم که برای هر ماه یک سند کلی میده وما آن را وارد دفاتر میکنیم، حال اگه سیستم دستی باشد چه؟ همان ثبت اسناد به صورت روزانه در دفاتر کافی میباشد؟
Wake up !wake up
Grab a brush and put a little makeup
Hide the scars to fade away the shakeup

آفلاین مرتضی رئیسی

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #12 : ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۵:۵۴ »
سلام
بله ثبت روزانه اسناد باید انجام شود و شما میتوانید اسناد یک روز را بصورت مرکب ثبت نمائید در برگ سند حسابداری و هم میتوانید در دفتر روزنامه بطور خلاصه وارد کنید

آفلاین zohre bahrami

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #13 : ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱:۵۰ »
سلام
بله ثبت روزانه اسناد باید انجام شود و شما میتوانید اسناد یک روز را بصورت مرکب ثبت نمائید در برگ سند حسابداری و هم میتوانید در دفتر روزنامه بطور خلاصه وارد کنید

با عرض درود وادب خدمت شما دوست عزیز، منظورتوناز به صورت خلاصه در دفتر روزنامه چه میباشد؟
Wake up !wake up
Grab a brush and put a little makeup
Hide the scars to fade away the shakeup

آفلاین مرتضی رئیسی

xx - تحرير دفاتر قانوني - متا
پاسخ : تحرير دفاتر قانوني
« پاسخ #14 : ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳:۳۸ »
سلام
در سیستمهای دستی شما باید اسناد را در برگ اسنادی ثبت نمائید که علاوه بر مبلغ کل یه قسمت به نام مبلغ جزء و شما میتوانید اسناد یک روز را در یک سند ثبت کنید با درج مبلغ جزء ان ودر دفتر روزنامه میتوانید بصورت مبلغ کل بنویسید

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالیات مستقیم


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
پرسش وپاسخهای مالیاتی - تحرير دفاتر قانوني و اظهارنامه مالياتي

نویسنده tali_1367

0 پاسخ ها
705 مشاهده
آخرين ارسال ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹:۵۶
توسط tali_1367
xx
تحرير دفاتر قانوني اشخاص حقوقي و اشخاص حقيقي

نویسنده قاسم رمضانی

5 پاسخ ها
1361 مشاهده
آخرين ارسال ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۱۴
توسط قاسم رمضانی
xx
مخدوش شدن دفاتر قانوني

نویسنده azari

11 پاسخ ها
3558 مشاهده
آخرين ارسال ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲:۱۹
توسط محمــود ســلیمانی
xx
انتقال حسابداري مربوط به نگهداري دفاتر قانوني در مكاني خارج از محل شركت !

نویسنده parsa81

3 پاسخ ها
1981 مشاهده
آخرين ارسال ۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴:۰۲
توسط A.Ehsani
xx
مشگل در تحرير اظهارنامه مالياتي

نویسنده beygzadeh

2 پاسخ ها
1043 مشاهده
آخرين ارسال ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵:۴۶
توسط beygzadeh
xx
تحرير دفتر كل - حسابی كه در يك تاريخ بستانكار شده هم بدهكار

نویسنده SAMAJON

11 پاسخ ها
3882 مشاهده
آخرين ارسال ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵:۴۶
توسط آزاده پرتو