Google


normal_post - سازه و طراحي معماري  - متا نویسنده موضوع: سازه و طراحي معماري  (دفعات بازدید: 3841 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
سازه و طراحي معماري
« : ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۳:۲۶:۵۲ »

روند تجسم يا تصور سازه يك هنر است كه به طور اساسي به وسيله تجربه دروني و درك مستقيم حاصل شده است و هرگز نتيجه اي صرفاً استدلالي و قياسي نمي باشد.
ادوارد تروجا


سازه و طراحي معماري جدا نشدني هستندو معمار به عنوان سرپرست تيم طراحي با كمك مشاورين و متخصصين فني به منظور تقويت نقش رهبري تيم طراحي و تحت كنترل در آوردن طرح در تمامي مقاطع شناخت او از قوانين طراحي ساختمان و سازه شرط اساسي است. بايد جزئيات را به دقت درك كرد تا بتوان به طور كامل از طريق يك روش طبيعي و حسي با تمامي مسائل مربوط به تنش و تغيير شكل آشنا شد.


Linkback: https://irmeta.com/meta/b1287/t385/

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : سازه و طراحي معماري
« پاسخ #1 : ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۳:۵۳ »
 می تونی تلفیق کنی معماری و سازه رو
ستون، تیر و قوس در ساده¬ترین فرم ممکن جهت تأمین اهداف مورد نظر بکار می¬روند. اما طره¬ها به حوزۀ فرم¬شناسی تعلق دارند.
"لویی اچ سولیوان"

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : سازه و طراحي معماري
« پاسخ #2 : ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۵:۵۸ »
قاب¬ها
هنگامی که یک تیر بر روی دو ستون قرار می¬گیرد، معماری شروع به شکل¬گیری می¬کند.
"لوئیس اچ سولیوان"

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : علم مکانیک
« پاسخ #3 : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۸:۰۸ »
محاسبات دقیق چیزی بیش از یک فکر و رؤیا نیست، ما باید تحلیل های واقعی برای جلوگیری از اثرات زیانبار و خسارات جانبی انجام دهیم.
علم مکانیک شاخه ای از علوم طبیعی است که به جزئیات نیروها و آثار آن بر اجسام می پردازد و شامل دو بخش استاتیک و دینامیک است. علم استاتیک شرایط تعادل اجسام را در حالت سکون و علم دینامیک وضعیت اجسام را در حالت حرکت بررسی می نماید. به دلیل آنکه سازۀ ساختمان ها ثابت بوده و حرکتی ندارند، عمدتاً بر اساس اصول علم استاتیک تجزیه و تحلیل می گردند. گرچه به علت بعضی از تأثیرات دینامیکی در ساختمان ها (مانند نیروی باد و زلزله) باید رفتار سازه ای آنها با استفاده از اصول علم دینامیک نیز بررسی گردد.
کتاب رفتار سازه ها

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : سازه های کابلی
« پاسخ #4 : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۵:۳۱ »
زیبایی سازه های کششی به علت تناسبات عملکردی و زیبایی شناسانه آنهاست.
"ماگی توی"

آفلاین CIVILAR

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : سازه و طراحي معماري
« پاسخ #5 : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۴:۳۵ »
محاسبات دقیق چیزی بیش از یک فکر و رؤیا نیست، ما باید تحلیل های واقعی برای جلوگیری از اثرات زیانبار و خسارات جانبی انجام دهیم.
علم مکانیک شاخه ای از علوم طبیعی است که به جزئیات نیروها و آثار آن بر اجسام می پردازد و شامل دو بخش استاتیک و دینامیک است. علم استاتیک شرایط تعادل اجسام را در حالت سکون و علم دینامیک وضعیت اجسام را در حالت حرکت بررسی می نماید. به دلیل آنکه سازۀ ساختمان ها ثابت بوده و حرکتی ندارند، عمدتاً بر اساس اصول علم استاتیک تجزیه و تحلیل می گردند. گرچه به علت بعضی از تأثیرات دینامیکی در ساختمان ها (مانند نیروی باد و زلزله) باید رفتار سازه ای آنها با استفاده از اصول علم دینامیک نیز بررسی گردد.
کتاب رفتار سازه ها

اولا این ها بدیهی ترین اصولی هستند که مهندسین عمران و مکانیک در بدو ورود به رشته یاد می گیرند .

دوما محاسبات دقیق همیشه نسبت به عام زمان خود هستند ، چیزی که الان بسیار دقیق است ممکن است در صد سال آینده دقیق نباشد . همان طور که با ورود مهندس فضلور خان و برج سیرز شیکاگو طراحی سازه های بلند دگرگون شد .

سوما همیشه مهندسین محاسب هر عصر از معماران آن عصر جلوتر بوده اند .

چهارما به نظر من و همه ی مهندسین عمران زیبایی سازه های کابلی در عظمت محاسباتی است که مهندس سازه انجام داده است .

آفلاین Mahraz

xx - سازه و طراحي معماري  - متا
پاسخ : سازه و طراحي معماري
« پاسخ #6 : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۵:۲۲ »
يک ساختار کششي تنها ترکيبي از عناصر کششي است، نه خمشي و نه فشاري. ساختار کششي نبايد با ساختارهاي تنسگريتي که ساختاري فرمال با هر دوعنصر فشاري و کششي است اشتباه گردد.
اغلب ساختارهاي کششي با عناصري فشاري يا خمشي از قبيل ميله ها، حلقه هاي فشاري به همراه تيرها نگهداري مي شوند. در اين ميان ساختارهاي غشايي، جايگاه ويژه اي دارند که اغلب به عنوان پوشش استفاده شده و در فواصل بزرگ مي توانند اقتصادي و جذاب باشند.
اولين معماري دنياي کششي پوسته اي فولادي بود که توسط ولادیمیر شوخوف (در طول ساختمان) Nizhny Novgorod استفاده گرديد. مهندس روس، ولادیمیر شوخوف يکي از اولين مهندساني بود که محاسبات کاربردي از تنشها و تغيير شکلهاي ساختارهاي کششي، پوسته ها و غشاها را توسعه داد. شوخوف با هشت ساختار کششي و غرفه هاي نمايشگاهي ساختارهاي پوسته اي سبک براي نمایشگاه Nizhny Novgorod در 1896، غشايي به مساحت 27000 متر مربع طراحي کرد.
آنتونيو گائودي از مفهوم خلق معکوس يک ساختار فقط فشاري براي کليساي کولونیا گوئل استفاده کرد. او يک مدل کششي معلق کليسا را با محاسبه نيروهاي فشاري و با تعيين آزمايش ژئومتري يک قوس خلق نمود.
بعدها، کانسپتي توسط معمار و مهندس آلماني فری اتو معرفي شد، کسي که نخستين بار در ساختمان کلاه فرنگي آلمان اکسپو 67 مونترال استفاده کرد. اتو سپس ايده اي براي سقف استاديوم المپيک 1972 مونيخ ارائه داد. فرم ساختاري که به طور گسترده در ساختارهاي بزرگ اواخر قرن بيستم، جاييکه طناب هاي نگهدارنده بيشترين کشش را به پارچه ها داده و آن را مجبور به تحمل بارهاي مقاوم مي کنند، به کار گرفته شد.

از سال1960 ساختارهاي کششي توسط طراحان و معماراني از قبيل اوو آروپ ، بارو هاپولد، والتر برد، فری اتو، ایرو سارینین، هورست برگر و ديگران حمايت شدند.


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter