• linkedin

تالار تخصصی حسابداری در تلگرام


گروه تالار تخصصی حسابداری در تلگرام فعال است و همکاران در محیطی صمیمانه و تخصصی در کنار هم هستند

می توانید در قسمت جستجوی تلگرام
accmeta
را سرچ کرده و یا از لینک زیر وارد شوید

گروه
https://t.me/accmeta/

وارد شوید.


telegram_128-min - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا

این گروه جهت تبادل نظر و انتقال تجربه در بین همکاران حسابدار ایجاد شده است.

حضورتان را ارج می نهیم

Google


normal_post - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا نویسنده موضوع: ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟  (دفعات بازدید: 4519 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال دیدن موضوع.

آفلاین ehsan_e63

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳:۱۶ »
سلام
شرکت الف  در کار خرید و فروش آهن آلات هست.
آیا ارزش افزوده پرداختی بابت خرید یخچال دفتر مرکزی را باید در در صورت حساب ارزش افزوده دریافتنی دفاتر بیاید یا باید هزینه خرید یخچال را افزایش بدهد؟؟؟(با توجه به اینکه به تویلید و خریدو فروش آهن ربطی ندارد)
لطفا بند قانونی ارائه دهید.

Linkback: https://irmeta.com/meta/b1054/t14967/

بنر قبل از دومین ارسال در مرجع مالیات بر ارزش افزوده

آفلاین فريدون مظفرنژاد

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #1 : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰:۴۸ »
سلام
بايد به تحت عنوان ارزش افزوده ثبت نمايد و اعتبار مالياتي شما خواهد شد .
ماده 1 قانون ماليات بر ارزش افزوده : عرضه كالاها و ارائه خدمات در ايران و همچنين واردات و صادرات آنها مشمول مقررات اين قانون مي باشد . ماده 4 : عرضه كالاها در اين قانون ، انتقال كالا از طريق هر نوع معامله است .
در طوفانهای زندگی باخدا بودن بهتر از ناخدا بودن است .

                                                    دکتر علی شریعتی

آفلاین FARSHID

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #2 : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷:۳۱ »
با سلام - ارزش افزوده اصلا هزینه نیست شما  مابه التفاوت ارزش افزوده های پرداختی و دریافتی رو به دارایی پرداخت میکنید

آفلاین حسابدارمالی

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #3 : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶:۰۱ »
با سلام
ارزش افزوده پرداختی در صورتیکه شخص مقابل مشمول  قانون مالیات بر ارزش افزوده باشد جزء اعتبار مالیاتی و در غیر اینصورت جزء هزینه های قبال قبول مالیاتی میباشد.

آفلاین سبا موسوی

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #4 : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵:۳۰ »
در انتهای زنجیره مصرف که مصرف کننده نهایی میباشد بعنوان هزینه لحاظ میگردد ، مثلا بنده که از فروشگاه شهروند مواد غذایی خریداری میکنم .
" الهی " تو چه بی انتها میبخشی . ما چه حسابگرانه تسبیح می گوییم .

آفلاین صبا مظفر

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #5 : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵:۲۰ »
با سلام
من الان گیچ گیچم
ببخشید مگه دریافت ارزش افزوده مربوط به کالاهایی نمیشه که موضوع اصلی فعالیت شرکته ؟پس چرا برای فروش یخچال ارزش افزوده دریافت بشه
آخه ارزشش که افزوده نشده تازه مستهلکم شده ؟؟؟؟؟؟
سه حرف دارد اما برای پر کردن تنهایی من حرف ندارد
"خدا"را میگویم.

آفلاین FARSHID

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #6 : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸:۳۱ »
کلا برای فروش ضایعات هم باید ارزش افزوده  دریافت نمود و به دارایی ارائه کرد
چون برای شرکت ایجاد درآمد میکنه

آفلاین صبا مظفر

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #7 : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳:۰۴ »
سلام
حتی اگه دارایی رو با زیان فروخته باشیم باید ارزش افزوده بگیریم ؟؟؟؟
واقعا خنده داره !!!!!!
سه حرف دارد اما برای پر کردن تنهایی من حرف ندارد
"خدا"را میگویم.

آفلاین AlireZa.N

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #8 : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱:۵۸ »
سلام
شرکت الف  در کار خرید و فروش آهن آلات هست.
آیا ارزش افزوده پرداختی بابت خرید یخچال دفتر مرکزی را باید در در صورت حساب ارزش افزوده دریافتنی دفاتر بیاید یا باید هزینه خرید یخچال را افزایش بدهد؟؟؟(با توجه به اینکه به تویلید و خریدو فروش آهن ربطی ندارد)
لطفا بند قانونی ارائه دهید.
باسلام به همه دوستان
مالیات بر ارزش افزوده حکم امانت را برای شما داره , چون شما بابتش هزینه ای متحمل نمیشید مگر اینکه مصرف کننده نهایی کالا یا خدمات دریافتی, خودتون باشید . درغیر اینصورت باید مبلغی که بابت ارزش افزوده (از خریدار کالا یا استفاده کننده از خدمات) گرفتید به اطلاع اداره دارایی برسونید

سلام
بايد به تحت عنوان ارزش افزوده ثبت نمايد و اعتبار مالياتي شما خواهد شد .
ماده 1 قانون ماليات بر ارزش افزوده : عرضه كالاها و ارائه خدمات در ايران و همچنين واردات و صادرات آنها مشمول مقررات اين قانون مي باشد . ماده 4 : عرضه كالاها در اين قانون ، انتقال كالا از طريق هر نوع معامله است .

طبق همین ماده هایی که استاد مظفر نژاد فرمودند (با قانون فعلی) شما می تونید هر خرید یا فروشی که در اون ارزش افزوده پرداخت کردید یا دریافت کردید رو ارائه بدید (حتی خرید ملزومات اداری و اثاثه و ... که هیچ ربطی به موضوع فعالیت شرکت نداره و جزء اقلام مصرفی خودمون هم هست - که این شیوه به نفع ماست)
اما به نظر من :
باتوجه به این که مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات برمصرف محسوب میشه , شیوه فعلی باید اصلاح بشه و فقط ارزش افزوده پرداختی بابت کالاها یا خدماتی که به قصد فروش, خریداری میشه رو بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت کنیم و مواردی (مثل یخچال) که مصرف کننده نهایی خودمون هستیم رو بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت نکنیم.
 باحترام
ازنظرات دوستان هم استفاده می کنیم
بزرگترين افسوس آدمي آنست كه ميخواهد ولي نمي تواند
و به ياد مي آورد روزي را كه مي توانست ولي نخواست «نيچه»

آفلاین مصطفی شریعتی

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #9 : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰:۱۴ »
باسلام به همه دوستان
اما به نظر من :
باتوجه به این که مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات برمصرف محسوب میشه , شیوه فعلی باید اصلاح بشه و فقط ارزش افزوده پرداختی بابت کالاها یا خدماتی که به قصد فروش, خریداری میشه رو بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت کنیم و مواردی (مثل یخچال) که مصرف کننده نهایی خودمون هستیم رو بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت نکنیم.
 باحترام
ازنظرات دوستان هم استفاده می کنیم
با سلام
به نظر بنده تمام پرداختی ها توسط بنگاهها و شرکتها بابت ارزش افزوده باید گزارش شود زیرا تمام این شرکتها و بنگاهها جهت ارائه کالا و یا خدمات و همچنین منفعت فعالیت نموده که مستقیم و یا غیر مستقیم تمام پرداختی ها و معاملات به فعالیت اصلی آنها که همان ارائه کالا و خدمات میباشد ارتباط پیدا میکند . مصرف کننده نهایی کسی است که از خرید کالا و یا دریافت خدمات جهت منفعت اقتصادی استفاده ننماید . و به دنبال برآورد کردن نیازهای خود میباشد .
 البته این نظر شخصی بنده میباشد
انسانهای بزرگ دو دل دارند:
دلی که درد میکشد و پنهان است ...
دلی که میخندد و آشکار است ...           (دکتر حسابی)

آفلاین ehsan_e63

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #10 : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵:۱۹ »
با تشکر از همه دوستان

تمامی بحث ها نظر و استدلال دوستان هست.
اما قانون چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا ارزش افزوده برای مصرف کننده نهایی هزینه تلقی میگردد یا اعتبار مالیاتی؟؟؟

آفلاین محمــود ســلیمانی

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #11 : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵:۳۴ »
با تشکر از همه دوستان

تمامی بحث ها نظر و استدلال دوستان هست.
اما قانون چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا ارزش افزوده برای مصرف کننده نهایی هزینه تلقی میگردد یا اعتبار مالیاتی؟؟؟
با سلام.
پاسخ شما در ماده 17 قانون مالیات ارزش افزوده قرار دارد.
ماده 17 _ مالیاتهایی که مؤدیان در موقع خرید کالا یا خدمت برای فعالیتهای اقتصادی خود به استناد صورتحسابهای صادره موضوع این قانون پرداخت نموده اند حسب مورد از مالیاتهای وصول شده توسط آنها کسر و یا به آنها مسترد میگردد . ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید نیز از جمله کالای مورد استفاده برای فعالیتهای اقتصادی مؤدی محسوب می گردد.
تبصره 1_ در صورتی که مودیان مشمول حکم این ماده در هر دوره مالیاتی اضافه پرداختی داشته باشند مالیات اضافه پرداخت شده به حساب مالیات دوره های بعد مؤدیان منظور خواهد شد و در صورت تقاضای مؤدیان اضافه مالیات پرداخت شده از محل وصولی های جاری درآمد مربوط مسترد خواهد شد.
تبصره 2_ در صورتی که مؤدیان به عرضه کالا یا خدمات معاف از مالیات موضوع این قانون اشتغال داشته باشند و یا طبق مقررات این قانون مشمول مالیات نباشند مالیاتهای پرداخت شده بابت خرید کالا یا خدمت تا این مرحله قابل استرداد نمی باشد.
تبصره 3 _ در صورتی که مؤدیان به عرضه توام کالا ها یا خدمات مشمول مالیات و معاف از مالیات اشتغال داشته باشند صرفأ مالیاتهای پرداخت شده مربوط به کالا ها یا خدمات مشمول مالیات در حساب مالیاتی مؤدی منظور خواهد شد.
تبصره 4 _ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض پرداختی مؤدیان بابت کالا های خاص موضوع تبصره ماده 16 و بند های ب ، ج ، د ، ماده 38 این قانون صرفاً در مراحل واردات ، تولید و توزیع مجدد آن کالا ها توسط وارد کنندگان ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان آن قابل کسر از مالیاتهای وصول شده و یا قابل استرداد به آنها خواهد بود.
تبصره 5 _ آن قسمت از مالیاتهای ارزش افزوده پرداختی مؤدیان که طبق مقررات این قانون قابل کسر از مالیاتهای وصول شده یا قابل استرداد نیست جز هزینه های قابل قبول موضوع قانون مالیاتهای مستقیم محسوب میشود.
تبصره 6 _ مبالغ اضافه دریافتی از مؤدیان بابت مالیات موضوع این قانون در صورتی که ظرف سه ماه از تاریخ درخواست مؤدی مسترد نشود مشمول خساراتی به میزان 2 درصد در ماه نسبت به مبلغ مورد استرداد و مدت تأخیر خواهد بود.
تبصره 7 _ مالیاتهایی که در موقع خرید کالا ها و خدمات توسط شهرداریها و دهیاری ها برای انجام وظایف و خدمات قانونی پرداخت می گردد طبق مقررات این قانون قابل تهاتر و یا استرداد خواهد بود.
 
ای مالک من ، من ملک توام  ملک تو مملوک بشر نیست  
در ملک توام   ملک تو را خوف و خطر نیست
قائم به توام  ذات مرا خوف فنا نیست

آفلاین AlireZa.N

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #12 : ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴:۴۴ »
با سلام
به نظر بنده تمام پرداختی ها توسط بنگاهها و شرکتها بابت ارزش افزوده باید گزارش شود زیرا تمام این شرکتها و بنگاهها جهت ارائه کالا و یا خدمات و همچنین منفعت فعالیت نموده که مستقیم و یا غیر مستقیم تمام پرداختی ها و معاملات به فعالیت اصلی آنها که همان ارائه کالا و خدمات میباشد ارتباط پیدا میکند . مصرف کننده نهایی کسی است که از خرید کالا و یا دریافت خدمات جهت منفعت اقتصادی استفاده ننماید . و به دنبال برآورد کردن نیازهای خود میباشد .
 البته این نظر شخصی بنده میباشد

باسلام
از جنبه گزارش تمام پرداختی ها و دریافتی ها بابت ارزش افزوده بنده هم با استاد شریعتی عزیز موافقم و باید همه موارد گزارش بشه , چون درتشخیص و شفافیت درامدی و هزینه ای سایرمودیان , به ممیزان کمک میکنه. اما درمورد اینکه هر خریدی باید بعنوان اعتبار مالیاتی ما ثبت بشه موافق نیستم, با این فرض اگه قرار باشه تمام پرداختی ها رو بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت کنیم , پس بهتره که هر خرید شخصی هم داریم با نام شرکت خرید کنیم. مثلا تلویزیونی رو که قراره توی منزل استفاده کنیم رو هم با نام شرکت بخریم که جزء اعتبار مالیاتی ما محسوب بشه!!!!!!!
به نظر من باید تمام پرداختی ها و دریافتی ها بابت ارزش افزوده , گزارش بشوند اما فقط مواردی بعنوان اعتبار مالیاتی ثبت بشوند که مربوط به فعالیت اصلی شرکت محسوب میشوند (بعبارتی فقط  ارزش افزودهء پرداخت شده بابت کالاها یا خدماتی که به قصد فروش, خریداری میشه)
بزرگترين افسوس آدمي آنست كه ميخواهد ولي نمي تواند
و به ياد مي آورد روزي را كه مي توانست ولي نخواست «نيچه»

آفلاین derek

xx - ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟ - متا
پاسخ : ارزش افزوده چه هنگام هزینه میگردد؟
« پاسخ #13 : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹:۴۲ »
سلام
ارزش افزوده اساساً برای اینه که مسیر تولید تارسیدن کالا به  مصرف کننده نهایی را مشخص کند. درواقع سامانه ایست برای کنترل و ثبت عملیات خدمات و فروش وکنترل زنجیره معاملات بازار بنابراین شما هرچیزی را که فروختی اگر درحال حاضر مشمول باشی باید ارزش افزوده آنرادریافت کنی
اول به اشتباهاتتان بخندید ، بعد به آنها فکر کنید.دانای مطلق خداست وانسان هراندازه هوش وذکاوت داشته باشدبازهم از خطا مصون نیست پس از اشتباهات خود نترسیدوخود را سرزنش نکنید

بنر بعد از آخرین ارسال در مرجع مالیات بر ارزش افزوده


اشتراک گذاری از طریق facebook اشتراک گذاری از طریق linkedin اشتراک گذاری از طریق twitter

xx
ماليات بر ارزش افزوده هنگام پرداخت وام

نویسنده رضا قاسمي

1 پاسخ ها
346 مشاهده
آخرين ارسال ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳:۵۲
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
تکلیف ما هنگام خرید یا دریافت خدمت ازمشمولین قانون ارزش افزوده که ثبت نام نکرده

نویسنده zahra1365

1 پاسخ ها
832 مشاهده
آخرين ارسال ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳:۲۷
توسط پژمان م
xx
ارزش افزوده هزینه حمل پس از محاسبه ارزش افزوده فاکتور وجداگانه محاسبه می گردد؟

نویسنده reza dehghani

3 پاسخ ها
7889 مشاهده
آخرين ارسال ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷:۲۵
توسط فريدون مظفرنژاد
xx
هزینه ها در ارزش افزوده

نویسنده tadbir

10 پاسخ ها
5146 مشاهده
آخرين ارسال ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰:۵۴
توسط kaveh
xx
ارزش افزوده هزینه حمل

نویسنده reza dehghani

2 پاسخ ها
3142 مشاهده
آخرين ارسال ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸:۳۹
توسط مرتضی رئیسی
xx
تهاتر ارزش افزوده هزینه ها

نویسنده علی فتحی

2 پاسخ ها
943 مشاهده
آخرين ارسال ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲:۰۲
توسط حسابیار